مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد؛

سرعت کند اجرای پروژه ریلی دورود- خرم‌آباد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه سرعت پروژه ریلی دورود- خرم‌آباد طی دو سال گذشته بسیار کند شده، افزود: اقدام خاصی در حال حاضر در پروژه انجام نمی‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رضا خالقی در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در سخنانی با اشاره به پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی در استان، اظهار داشت: احداث راه آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک و آنتنی بروجرد دارای طرح مصوب است و راه آهن دورود- خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال حاضر ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او عنوان کرد: تا اوایل سال ۹۷، اعتبار این پروژه از محل فروش سهام فولاد تامین می‌شد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد، اما متاسفانه بعد از اینکه محل تامین مالی آن تمام شد به بودجه سنواتی متکی شد و در سالجاری حدود ۳۰ میلیارد بودجه برای آن مصوب شده و تخصیص آن نیز کم است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه سرعت پروژه طی دو سال گذشته بسیار کند شده، افزود: اقدام خاصی در حال حاضر در پروژه انجام نمی‌گیرد.

خالقی تاکید کرد: درخواست ما این است که این پروژه، به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی لرستان مورد توجه قرار گیرد و راهکار لازم برای برون رفت از این وضعیت اتخاذ شود.

او افزود: همچنین برای تملک اراضی این پروژه ریلی نیاز به منابع مالی داریم که نیاز به نقدینگی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین به پروژه ریلی آنتنی بروجرد اشاره کرد و گفت: مطالعات این پروژه آماده است، اما هنوز عملیات اجرایی آن شروع نشده و قرار است که برای اجرا به قرارگاه خاتم ابلاغ شود.

انتهای پیام/پ

پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.