هکر‌های چینی به رایانه‌های یک گروه صنعتی بزرگ آمریکایی رخنه کردند

دو منبع آگاه در گفت‌وگو با رویترز مدعی شدند هکر‌های چینی به شبکه رایانه‌های داخلی یک گروه صنعتی تولید‌کننده بزرگ آمریکایی که سیاست‌های تجاری ترامپ را شکل می‌داد، رخنه کرده‌اند.

هکر‌های چینی به رایانه‌های یک گروه صنعتی بزرگ آمریکایی رخنه کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: همزمان با مذاکرات تجاری میان پکن و واشنگتن در سال جاری، چند هکر که احتمال می‌رود چینی باشند به رایانه‌های یک گروه صنعتی تولیدکننده آمریکایی که به شکل‌دهی سیاست‌های تجاری ترامپ کمک می‌کرد دست پیدا کردند.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود در این خصوص مدعی شدند: انجمن ملی تولیدکنندگان (ان‌ای‌ام) تابستان گذشته هک و پس از به استخدام درآوردن یک شرکت امنیت سایبری معلوم شد حمله سایبری از سوی چین بوده است.

این شرکت امنیتی که منابع آگاه نخواستند نام آن را فاش کنند ارزیابی‌هایی بر اساس ابزار‌ها و تکنیک‌های به کارگرفته شده انجام داد و به این نتیجه رسید که این ابزار‌ها پیشتر از سوی گروه‌های هکر چینی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بنا به ادعای این دو منبع، رخنه به شبکه‌های رایانه‌ای داخلی یک گروه صنعتی قدرتمند در واشنگتن حاکی از آن است که چین تلاش می‌کند در جنگ تجاری که میان پکن و واشنگتن رخ داده است دست بالا را داشته باشد.

هنوز معلوم نیست که چه میزان و چه اطلاعاتی از این گروه صنعتی به سرقت رفته و بنا به گفته این منابع، یک شرکت امنیتی سایبری به منظور متوقف ساختن رخنه و ترمیم خسارات وارده به استخدام در آمده است. با این حال، سخنگوی این گروه صنعتی اعلام کرده که دیگر خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

منابع آگاه گفتند هکر‌ها در روز‌های منتهی به تاریخی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و «جی تیمونز» مدیرعامل این گروه صنعتی دیدار داشتند تلاش‌های خود را برای سرقت هرچه بیشتر اطلاعات افزایش داده بودند.

این حادثه اندکی پیش از یکی از مذاکرات رسمی میان مقامات دولت چین و آمریکا در خصوص محتوای توافق احتمالی روی داد.

از ماه مارس ۲۰۱۸ زمانی که ترامپ اعلام کرد بر فولاد و آلومینیوم وارداتی تعرفه بالاتری اعمال خواهد کرد جنگ تجاری میان آمریکا و چین آغاز شد. مدت کمی پس از آن واشنگتن و پکن بر سر اعلام آتش‌بس تجاری توافق کردند. اما این آتش‌بس خیلی زود در ۱۰ مه همان سال شکسته شد.

مذاکرات شکست خورده دو کشور در زمینه تجاری عامل اصلی برهم زدن این آتش‌بس بود. از آن زمان تاکنون چندین دور مذاکره تجاری به منظور حل و فصل اختلافات و دست‌یابی به یک توافقی که دو اقتصاد بزرگ جهان و بازار‌های اقتصادی دنیا را از سردرگمی نجات دهد برگزار شده که هیچ کدام نتیجه مطلوبی را در پی نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار