وزیر بازرگانی آمریکا: مذاکرات تجاری با چین در مرحله نخست شروع خوبی داشت

ویلبر راس از حصول پیشرفت‌هایی در مرحله نخست مذاکرات تجاری این کشور با چین خبر داد و اعلام کرد توافق تجاری امکان دارد تا اواخر نوامبر به امضا برسد.

وزیر بازرگانی آمریکا: مذاکرات تجاری با چین در مرحله نخست شروع خوبی داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، امروز اعلام کرد پیشرفت‌های بسیار خوبی در جهت تکمیل مرحله نخست توافق‌نامه تجاری با چین حاصل شده و امیدوار است این مقدمه‌ای برای توافق‌های بسیار قوی‌تر باشد.

مرحله نخست توافق تجاری آمریکا و چین اکنون در حال بحث و بررسی است و امکان دارد تا اواخر ماه جاری میلادی به امضا برسد.

راس در مصاحبه با خبرنگاران در سفرش به تایلند که برای دیدار‌های منطقه‌ای صورت گرفته است گفت: «امید آن را داریم که مرحله اول پیشگام مجموعه توافق‌های محکم‌تری باشد».

او در ادامه اشاره کرد توافق مرحله نخست باعث کاهش تنش‌ها و ایجاد اعتماد میان آمریکا و چین خواهد شد و همچنین اعتماد در تجارت جهانی را افزایش خواهد داد.

راس اضافه کرد: «اگر مرحله اول را حل کنیم، باعث آرامش مردم خواهد شد. زیرا آن‌ها می‌بینند که یک نقطه پایان امیدبخش در آینده نزدیک قابل مشاهده است».

در ساعات اولیه امروز صبح، لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین، نیز از ایجاد پیشرفت‌هایی در مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن خبر داد. او در مجمعی در پکن گفت «چین و آمریکا به پیشرفت‌هایی در گفتگو‌های تجاری خود دست یافتند» و افزود مادامی که هر دو طرف به هم احترام بگذارند مسئله‌ای نیست که قابل حل نباشد. هیچ کشوری نمی‌تواند بدون کار با دیگران شکوفا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار