رفع مشکلات فرهنگی با قرآن

در جشن وحدت در روستای ماخونیک مطرح شد: قرآن محور وحدت است و عمل به آن بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  شب گذشته به مناسبت هفته وحدت مراسم جشنی با حضور مسئولان و قاریان ممتاز کشوری و برادران اهل تسنن و تشیع در محل روستای ماخونیک شهرستان سربیشه برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: قرآن مایه‌ی امید و وحدت است برای ما مسلمانان که موجب بوجود آمدن یاس در بین دشمنان اسلام شده است.

حجت الاسلام رضایی افزود:در شرایط امروز جامعه که مشکلات فرهنگی بیشتر احساس می‌شود باید با محور قرار دادن قرآن کریم مشکلات فرهنگی را رفع کنیم.

وی گفتما مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید هفته وحدت و مناسبت‌های مشترک را در بین خودمان بسیار قدر بدانیم و ما زیباترین سرمایه‌ها و مشترکات را داریم و نباید اجازه بدهیم گاهی سودجویان با نام دین هر کار دلشان بخواهد انجام دهند.

وی گفت: این وحدت است که موجب می‌شود هیچ سدی در مقابل آن نتواند مقاومت بکند و سبب پیروزی مسلمانان علیه دشمنان است.

حجت الاسلام رضایی همچنین گفت، امروزه باید بگوییم برای ایجاد تفرقه، بیشترین کشتار‌ها را دشمنان ما در بین مسلمانان راه انداخته اند که باید با وحدت بیشتر در بین مسلمانان این گونه نقشه‌های دشمنان را تقش بر آب کنیم.

حجت الاسلام مشرفی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان هم گفت: وحدت رابطه برادری حول محور الهی است که پیوندی محکم و جدانشدنی باید باشد.

وی یادآور شد، ما در گام دوم انقلاب به سر می‌بریم و امروزه سخن از وحدت در مقام عمل نهادینه شده است، نوجوانان و طلبه‌ها اعم از شیعه و سنی باید خود را برای توسعه و نشر فرهنگ انسان ساز قرآن کریم در تمام دنیا اماده کنند.

انتهای پیام/ک

قرآن، محور وحدت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.