عرصه سایبر دنیا را تهدید می‌کند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه گفت : بعد از زمین، هوا، دریا و فضا یکی از عرصه‌هایی که امروزه دنیا را تهدید می‌کند عرصه سایبری است که خانواده‌ها را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،غلامرضا مرتضوی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه در همایش «بررسی روش‌های نوین پدافند سایبری» گفت : عرصه سایبری هیچ گونه مرزی ندارد.

او گفت : از مجموع هشت رویکرد اساسی تعریف شده در پدافند غیرعامل، بدلیل فن آورانه بودن این رویکردها، پدافند سایبری به عنوان یکی از مهترین آن‌ها و حائز اهمیت است.

مرتضوی تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه «آی. تی» را مهم دانست و افزود: با آموزش نیرو‌های متخصص می‌توان امنیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را در حوزه پدافند سایبری تامین کرد.

 معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه پدافند غیرعامل را موضوعی تاریخی دانست و گفت: از دیرباز، بخصوص از جنگ جهانی دوم به بعد، فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل همواره مورد توجه بوده است.

افشین کریمی افزود: تامین امنیت این حوزه بخصوص با پیشرفت تکنولوژی، در گرو دانش محور بودن آن است و فن آوری‌ها در ذات خود یک دو گانگی اساسی دارند، از یک سو فرصتی برای تسهیل در زندگی انسان‌ها هستند و از دیگر سوی می‌توانند در ذات خود تهدیداتی را خلق کنند، دانش پدافند غیر عامل می‌تواند این دوگانگی را با حذف تهدیدات به فرصت تغییر دهد.

 

 

انتهای پیام/د

عرصه سایبری هیچ گونه مرزی ندارد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار