رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

۷۰ پزشک متخصص تا پایان آذرماه در لرستان جذب می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: جذب ۷۰ پزشک متخصص در استان تا پایان آذر ماه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: جذب ۷۰ پزشک متخصص در استان تا پایان آذر ماه در دستور کار قرار گرفته که تا کنون ۱۸ نفر از این تعداد محقق شده است.

نیکبخت روز چهارشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی لرستان در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده این دانشگاه پرداخت کارانه و مطالبات کارکنان بود، بیان کرد: طی چهار ماه گذشته هشت ماه کارانه پزشکان، ۱۲ ماه حق التدریس اساتید، ۱۲ ماه حق الزحمه رزیدنت ها، ۸۰ درصد بیمه روستایی، ۳۰ درصد مطالبات شرکت‌های دارویی، ۱۲ ماه حق فنی کارکنان، ۶ ماه ماموریت پرسنل و ۸ماه محرومیت خدمت‌های پزشکان و ۲۴ میلیارد تومان جهت طرح‌های عمرانی پرداخت شده است.

او اظهار داشت: به زودی مهم‌ترین اورژانس غرب کشور در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد با مساحت ۲ هزار و ۲۷۷ مترمربع و ظرفیت ۸۰ تخت، امکانات رادیولوژی و اتاق عمل با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان کنونی استان پاسخگوی نیاز مردم نیست، ادامه داد: یک دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید رحیمی و یک دستگاه در بیمارستان شهدای عشایر، برای ارائه خدمات کافی نیست که به همین منظور قرارداد خریداری یک دستگاه جدید برای بیمارستان شهدای عشایر منعقد ونسبت به نصب آن تا پایان امسال قول مساعد داده شده است.

نیکبخت ادامه داد: با پیگیری نمایندگان بروجرد، قرارداد خرید دستگاه ام آر آی در این شهرستان منعقد شد و به زودی این دستگاه در بیمارستان آیت الله بروجردی نصب می‌شود.

او گفت: یک دستگاه آنژیوگرافی دیگر نیز در بیمارستان شهید مدنی خرم آبادراه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید براراده خدمات درمانی به جمعیت عشایری این استان اظهار داشت: در این راستا یک تیم سیار با حضور پزشک، ماما و دارو به مناطق عشایر استان اعزام می‌شود و افراد بیمار دراین مناطق از خدمات تخصصی درمانی بهره مند می‌شوند.

نیکبخت گفت: این استان نیازمند خرید یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون تامین اعتبار و خریداری نشده است.

او افزود: ظرفیت کنونی واحد فوریت‌های پزشکی جوابگوی مشکلات بحرانی نیست که به همین منظور یک اورژانس بیمارستانی بزرگ در این استان راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ر

جذب ۷۰ پزشک متخصص در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار