نیروگاه برق جنوب خرم آباد تا پایان سال به ایستگاه بهره برداری می رسد

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: نیروگاه برق در جنوب خرم‌آباد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اسدالله عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه ۱۲۲ پروژه کلیدی اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و برنامه‌ریزی داریم که ۵۰ درصد آن‌ها اقتصادی و مابقی عمرانی هستند، در خصوص وضعیت آب استان بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما آب است در حالی‌که یکی از استان‌های تولیدکننده آب هستیم.

عبدالهی با بیان اینکه سدهایی که بنا بود ساخته شود با هدف حل مشکلات کشاورزی و کنترل سیلاب بوده که به نتیجه نرسیدند، افزود: ۱۱ درصد آب‌های سطحی کشور در لرستان بوده و این در حالی است که کمترین بهره‌برداری را داریم، همچنین سدهای نیم‌بندی هم در لرستان احداث شده که هنوز شبکه آبیاری آن‌ها انجام نشده است.

او ادامه داد: یکی از پروژه‌ها نیروگاه برق در جنوب خرم‌آباد است که آماده بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اضافه کرد: همچنین نیروگاه گازی دورود به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالهی با بیان اینکه در سیلاب اخیر پروژه‌های راه‌سازی با مشکلاتی مواجه شد و راه‌های روستای نیز دچار خسارت شدند، بیان کرد: البته این راه‌ها به صورت موقت بازگشایی شده‌اند اما با توجه به اینکه میزان بارندگی‌ها در لرستان پر بارش پیش‌بینی شده است قطعا امسال در حوزه راه‌سازی با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

او گفت: لرستان، از جمله استان‌هایی است که مرکز آن به راه‌آهن متصل نیست و البته عملیات اجرایی پروژه‌های ریلی لرستان شروع شده اما پیشرفت کاری آن خیلی کند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه هلدینگ‌های وابسته به دولت در برخی از شهرستان‌ها ورود پیدا کرده‌اند اما روند کار آنها کند است و با وجود اینکه ۱۰۰ مرتبه پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم، یادآور شد: در لرستان ۲۰۰۰ کیلومتر خط انتقال نفت، گاز و بنزین عبور می‌کند و شاهدیم که استان فاقد پالایشگاه است.

عبداللهی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های گلخانه‌ای در استان آغاز شده که نمونه آن در کوهدشت توسط جهاد دانشگاهی واحد لرستان در دست اجراست و این پروژه خوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ر

بهره برداری از نیروگاه برق جنوب خرم‌آباد تا پایان سال

برچسب ها: استانداری ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.