امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف:

نباید به هفته وحدت به عنوان یک شعار سیاسی نگاه کنیم

امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف گفت: نباید به هفته وحدت به عنوان یک شعار سیاسی نگاه کنیم بلکه به عنوان شعور دینی و ضرورت شرعی باید آن را در نظر بگیریم.

نباید به هفته وحدت به عنوان یک شعار سیاسی نگاه کنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مولوی صدرالدین احراری امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف گفت: دشمنان می‌خواهند فروعات و اختلاف نظر‌های مذاهب اسلامی را بزرگ نمایی کنند و با استفاده از افراد زیر سلطه خود بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند.

او تصریح کرد: نفع اختلاف بین مسلمانان به دشمنان می‌رسد بنابراین عقل حکم می‌کند که به فتنه انگیزی دشمنان آگاه باشیم و نقشه‌های آن‌ها را بشناسیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف با بیان اینکه وحدت فقط محدود به مذهب نیست،گفت: وحدت در همه مراحل زندگی می‌تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد و در خصوص هفته وحدت هم باید در جلسات خصوصی و عمومی به اعتقادات هم احترام بگذاریم و در برابر دشمنان یک ملت، واحد باشیم.
 
احراری افزود: به منظور پیشگیری از اختلاف، همانطور که خداوند متعال در سوره آل عمران فرموده است باید دوست و دشمن را بشناسیم، چون اگر دوست و دشمن را خوب شناختیم در این صورت با دشمنان خدا دوستی نخواهیم کرد.

او تصریح کرد: سپس باید از خدا بترسیم و اخلاص در عقیده داشته باشیم و عقاید خود را به دیگران تحمیل نکنیم و همه با هم به ریسمان الهی تمسک جوییم.

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

وحدت فقط محدود به مذهب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.