رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مطرح کرد؛

استکبار جهانی خواستار تداوم اختلاف و شکاف بین ایران و عراق

سرلشکر باقری درباره برگزاری پیاده روی اربعین امسال توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی که امروز (پنجشنبه بیست و سوم آبان ماه) برگزار شد، گفت: اهل بیت (ع) نماد وحدت ملت ایران و عراق و آزادیخواهان هستند.

وی افزود: با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین می‌فهمیم که اعتقاد اسلامی، تلاش و فداکاری برای مفاهیم و ارزش‌های الهی می‌تواند چه حرکت و موجی را ایجاد کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اگر در جهان مراسمی در جایی برگزار می‌شود و چند هزار نفر در آن شرکت می‌کنند، حتما رسانه‌های جهانی به این مراسم می‌پردازند، به عنوان مثال اگر در یک سال پیروان یک مذهب در یک روز مشخص در رودخانه‌ای جمع می‌شوند و مراسم خود را برگزار می‌کنند، رسانه‌ها به آن توجه می‌کنند، این در حالی است که یک مراسم مانند پیاده روی اربعین سال‌هاست که آغاز شده و برگزار می‌شود و سال به سال نیز توسعه می‌یابد، به طوری که ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند و در اوج نظم و رفاقت کیلومترها مسیری را با وجود مشکلات فراوان پیاده‌روی می‌کنند، اما هیچ پوشش خبری و رسانه‌ای در دنیا برای این موضوع صورت نمی‌گیرد.

عظمت پیاده روی اربعین به مذاق دشمنان خوش نمی‌آید

سرلشکر باقری تصریح کرد: همین مسئله نشان می‌دهد که عظمت و صحت این مراسم الهی به مذاق دشمنان اسلام خوش نیامده است.

وی افزود: مراسم پیاده روی اربعین حاوی یک پیام جهانی است، هرچند که رسانه‌های جهانی این حرکت عظیم را پوشش نمی‌دهند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیاده روی اربعین مراسمی اصیل، ریشه دار و ارزشمند است و قدرت و شادابی مسلمان‌ها را به جهانیان نشان می‌دهد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) با قدرت معنوی و پیام معنادار خود گام بزرگی در مسیر شکل گیری تمدن اسلامی است.

وی افزود: هر دو کشور ایران و عراق برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین با یکدیگر اتحاد کامل دارند و همین موضوع موجب می‌شود که گروه‌های مختلف شیعه و مسلمانانی که در ظاهر با شیعیان اختلاف دارند، در عشق به اهل بیت و حضور در این مراسم وحدت را به نمایش بگذارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: با توجه به درگیری دو ملت ایران و عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس، دشمنان و استکبار جهانی خواستار تداوم این شکاف و اختلاف هستند، اما مردم این دو ملت در کنار هم قرار می‌گیرند و مردم عراق از زائران ایرانی مهمان نوازی می‌کنند و پس انداز یک سال خود را برای زائران اربعین هزینه می‌کنند که همین امر اتفاق کوچکی نیست.

سرلشکر باقری تصریح کرد: در پیاده روی بزرگ اربعین ارزش‌ها و فضایل عمیق انسانی، دوستی و اخوت بین مسلمانان و شیعیان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: امسال با وجود تمام مسائل مانند افزایش گرمای هوا، تلاش تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در مرزها، مسیر حرکت زائران داخل عراق، اماکن متبرکه، اعتراضات در عراق در ایام پیش از اربعین، تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی میان مردم عراق و ایران به برکت خون شهیدان به جایی نرسید و همچنین با هماهنگی کامل دو دولت ایران و عراق، سازماندهی مناسب موکب‌داران، مهمان‌نوازی کم نظیر مردم شریف عراق و اقدامات دیگر توسط ارگان ها، موجب شد افزایش چشمگیری در جمعیت زائران اتفاق بیفتد.


بیشتر بخوانید: افراد خودفروخته به دنبال برهم ریختن ایران و تهران هستند/ دشمن اگر دست از پا خطا کند با حدادیان و رضوان‌ها روبروست


حضور بیش از ۳ میلیون زائر در پیاده روی اربعین امسال

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امسال بیش از ۳ میلیون زائر در پیاده روی اربعین شرکت کردند، این در حالی بود که زائران در سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند و در واقع ۷۴ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان نیرویی محوری در ایام اربعین نقشی بی‌بدیل و استثنایی برعهده گرفت، البته تمام نیرو‌های مسلح در کنار نیروی انتظامی قرار داشتند.

وی افزود: نیروی انتظامی با فرماندهی مسلط و پای کار و ایجاد قرارگاه دائمی، اشراف مناسب امنیتی و انتظامی و بکارگیری ۳۰ هزار نیروی خود توانست این مراسم را به خوبی اداره کند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: جایگزینی برگه‌های تردد موقت زائران از جمله ابتکارات ناجا در ایام اربعین بود، همچنین تسهیل در سفر دانشجویان و طلابی که به خدمت نرفته‌اند و بدون سپردن وثیقه می‌توانستند از مرز خارج شوند از دیگر اقدامات مناسب این نهاد بود.

وی بیان کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری، اربعین هم به حمد‌الله خیلی خوب برگزار شد، همچنین برگزاری این مراسم با امنیت کامل، اتفاق نادر و قابل تحسین است، تکریم زائران کاملاً مشهود بود که موجب ارتقا جایگاه نیروی انتظامی در ذهن مردم خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تجربه هماهنگی با طرف عراقی، تجربه کوچکی نیست، امسال حقیقتاً طرف عراقی مطالبات ما را انجام داد.

به گفته سرلشکر باقری نیروی انتظامی باید نقاط قوت و کاستی‌ها را با سخت‌گیری استخراج کند و برای سال آینده آماده شویم، مشکلاتی را نیز شاهد بودیم که باید برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار