کاهش ۳۰ درصدی نرخ اجاره بها در مشهد

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: نرخ اجاره‌ی مسکن امسال تا حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد که با اقداماتی توانستیم قیمت اجاره بها را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

کاهش ۳۰ درصدی نرخ اجاره بها در مشهدعلی مراد زاده رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: امسال افزایش قیمت مسکن باعث شده بود که موجرین بر افزایش قیمت اجاره بها پافشاری کنند در حالیکه استدلال ما بر بود که درآمد‌ها به این نسبت افزایش نداشته است و بنابراین افزایش زیاد اجاره منصفانه نبود.

او ادامه داد: معمولا هر سال قیمت اجاره بها تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و این میزان افزایش در آستانه تحمل جامعه نیز است، اما امسال موجران قیمت اجاره بها را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: همکاران ما در بنگاه‌های املاک با نصب بنر‌هایی از پذیرش موارد اجاره‌های بالا خودداری می‌کردند و یا اینکه صاحبان بنگاه‌های املاک تاکید می‌کردند در صورتیکه قراردادی با اجاره بهای بالا منعقد شود، این گونه موارد را به اداره مالیات و دارایی اطلاع می‌دهند و معمولا این کار نوعی بازدارندگی را در بین موجران به همراه داشت.

مرادزاده افزود: همچنین بنگاه‌های املاک برای موجرانی که ملک خود را با قیمت مناسب اجاره می‌دادند، امتیازی قائل می‌شدند و تخفیف ۵۰ درصدی در کمیسیون را به آن‌ها ارائه می‌دادند.

او گفت: همچنین برخی از بنگاه‌های املاک بنری را نصب کرده بودند بر این مبنا که به مستاجران با قدرت مالی پایین، تخفیف ۵۰ درصدی در کمیسیون لحاظ می‌کنند و این قبیل کارها، به نوعی فرهنگ سازی در رعایت انصاف در اجاره بها کمک کرد.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: با این دسته از اقدامات قیمت اجاره بها از اواخر شهریور تا کنون ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مراد زاده افزود: هم اکنون قیمت اجاره منازل نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته است که این افزایش رقم معقولی است.
 
انتهای پیام//م.م
 

 

اقدامات بنگاه داران برای کاهش اجاره بها موفق بود

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.