ابراز امیدواری روس‌اتم برای ادامه کار خود در بولیوی

شرکت روس اتم ابراز امیدورای کرد تحولات اخیر سیاسی در بولیوی سبب نشود کار ساخت یک مرکز فن‌آوری هسته‌ای در این کشور آمریکای لاتین به خطر بیفتد.

ابراز امیدواری روس‌اتم برای ادامه کار خود در بولیویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روس‌اتم، شرکت هسته‌ای دولت روسیه، ابراز امیدواری کرد بحران سیاسی جاری در بولیوی تاثیر کمی بر ساخت مرکز فناوری هسته‌ای این کشور آمریکای لاتین داشته باشد.

«الکسی لیخاچف» مدیر روس‌اتم، در این خصوص گفت: «امیدواریم فقط تاثیر خیلی کمی وجود داشته باشد. این پروژه بدون هیچ عامل سیاسی اجرا می‌شود و از نظر مالی بدون هیچ وامی سازماندهی شده است. انتظار هیچ تغییر بنیادین در وضعیت شرکای خود نداریم». او در ادامه افزود اگرچه برخی تغییرات امکان‌پذیر است، بحث در این خصوص در حال حاضر زودهنگام است. لیخاچف تصریح کرد: «ما در نهایت توان خود تلاش می‌کنیم که پروژه ساخت متوقف نشود».

روس‌اتم و بولیوی در سال ۲۰۱۷ قرارداد ساخت مرکز تحقیقات فن‌آوری هسته‌ای را در این کشور امضاء کردند. انتظار می‌رود کار ساخت این مرکز در سال ۲۰۲۰ به پایان برسد و این مرکز بازگشایی شود.

چند هفته‌ای است که بولیوی شاهد اعتراضات خیابانی به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که منجر به پیروزی اوو مورالس شده بود، است. به دنبال این اعتراضات، سرانجام مورالس به منظور متوقف ساختن «خشونت مخالفان و بازگرداندن آرامش به کشور» استعفا داد و به کشور مکزیک پناهنده شد. پس از خروج مورالس، جنینه آنز، معاون دوم سنای بولیوی روز سه‌شنبه در یک جلسه ویژه پارلمان که برای پذیرش رسمی استعفای مورالس برگزار شده بود، خود را رئیس‌جمهور موقت بولیوی اعلام کرد. دادگاه قانون اساسی بولیوی قانونی بودن انتقال قدرت را تأیید کرده است. بر اساس خبرها، نظامیان بولیوی نیز از وی اعلام حمایت کرده‌اند. آمریکا بلافاصله به این اقدام واکنش نشان داد و ضمن اعلام حمایت از آنز ریاست‌جمهوری او را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار