رحمانی فضلی در مشهد:

برگزاری انتخابات الکترونیکی در گرو تایید شورای نگهبان است/ از جا به جایی‌ فرمانداران برداشت غلط نشود

وزیر کشور گفت: درباره انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان به توافق رسیده‌ایم و بحث احراز هویت‌ها را نیز با قوت انجام می‌دهیم.

باید نشاط سیاسی در جامعه را تقویت کنیم/ برگزاری انتخابات الکترونیکی در گرو تایید شورای نگهبان/از جا به جایی‌ فرمانداران برداشت غلط نشودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در هیچ کجای دنیا شاید همانند جمهوری اسلامی ایران چنین پیوندی میان مردم و حاکمیت وجود نداشته باشد و ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.
 
او تصریح کرد: برای شکرگزاری این نعمت باید حرمت و جایگاه انتخابات را مبتنی بر مبانی دینی ارج بنهیم.

وزیر کشور گفت: همه ما از یک موجودیت مقدس به نام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم و هر نوع اعمال نظر شخصی، گروهی، حزبی و طبقه ای، نابخشودنی است.

رحمانی فضلی افزود: در مقابل تلاش دشمن برای القای ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات، باید نشاط سیاسی را تقویت کنیم.

او با بیان اینکه دین، اعتقاد و آخرت خودم را صرف هیچ جناح، گروه و شخصی نخواهم کرد، تصریح کرد: برای من به عنوان مجری انتخابات، منافع مردم و آینده انقلاب مهم است.
 
وزیر کشور گفت: در حال حاضر ۴۵ الی ۵۰ فرماندار داریم که سرپرست هستند و نمی‌شود به سرپرست در ایام انتخابات حکم داد و باید تعیین تکلیف شود.

رحمانی فضلی افزود: اگر جایی تشخیص دهیم که جا به جایی آن‌ها بنا به دلایلی به صلاح است جزو وظایف است که باید این امر انجام شود، اما مهم است از این جابه جایی‌ها برداشت غلط نشود.

او با بیان اینکه در حین انجام انتخابات هیأت‌های نظارت را داریم، تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی اعم از دولت یا غیر دولت در انتخابات دخالت کردند، هیأت‌های نظارت باید گزارش دهند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وزیر کشور گفت: ما به عنوان وزارت کشور بازرسی در صحت اجرای انتخابات را به عهده داریم و اگر دستگاهی وارد شود و دخالت کند برخورد می‌کنیم.

او با بیان اینکه هیأت‌های نظارت در تمامی شهرستان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: درباره انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان به توافق رسیده‌ایم بحث احراز هویت‌ها را نیز با قوت انجام می‌دهیم.
 



رحمانی فضلی ادامه داد: در بحث اخذ و شمارش شورا‌ها در دوره‌های قبل انتخابات الکترونیک را بدون اشکال برگزار کردیم، شورای نگهبان باید نرم افزاری و مسائل فنی ما را در جلسات کارشناسی بررسی کنند و لازم است تایید شورای نگهبان را برای اجرا داشته باشیم.

او در خصوص برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی در دیگر شهر‌های کشور، تصریح کرد: امیدوارم به توافق دو جانبه برسیم، ما به این کار اطمینان داریم امیدواریم به توافق برسیم، زیرا برای کشور ما بد است که نتوانیم در انتخابات مهمی مانند انتخابات شورا‌ها به نتیجه برسیم و بخشی را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

 
انتهای پیام// ز.م

 

سخنرانی وزیر کشور در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.