استاندار کرمانشاه خبر داد؛

تهیه زمین رایگان و تسهیلات بلاعوض برای زلزله زدگان

استاندار کرمانشاه گفت: زمین رایگان در خارج از شهر برای زلزله زدگان تهیه شده که با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن و آورده خود واحد‌ها را بسازند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه زلزله بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشت گفت: ۳۱۴۱ میلیارد تومان وام در این مناطق امهال و ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود آن‌ها به بانک مرکزی پرداخت شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اتمام مدت دو ساله امهال وام‌ها در مناطق زلزله‌زده در روز گذشته گفت: رایزنی‌هایی برای تمدید یکساله امهال وام‌ها انجام شده که هرچند پاسخ قطعی داده نشده، اما به راه‌هایی برای این موضوع دست یافته‌ایم.

زمین برای مستأجران زلزله‌زده تأمین شده است

بازوند با بیان اینکه از نظر قانونی هیچ تعهدی برای خانه‌دار شدن مستأجران بعد از بحران‌هایی همچون زلزله وجود ندارد، عنوان کرد: در زلزله استان کرمانشاه تعداد زیادی از مستأجران کانکس و خدمات رایگان دریافت کردند و دولت موافقت کرد که ۱۴۰ میلیون تومان وام و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض نیز به آن‌ها پرداخت شود که چنانچه زمین دارند بسازند.

او با اشاره به اینکه برخی وام بلاعوض را دریافت کردند، اما اعلام کردند که زمینی برای ساخت ندارند گفت: اکنون زمین رایگان در خارج از شهر برای آن‌ها تهیه شده که با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن و آورده خود واحد‌ها را بسازند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جمع‌آوری تعداد زیادی از کانکس‌های مناطق زلزله‌زده بیان کرد: ۱۸ هزار و ۸۰۰ کانکس در قالب ۱۳ هزار و ۷۴۲ کانکس با هزینه دولتی و ۵۰۵۸ مورد توسط خیران بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

او با بیان اینکه از مجموع ۱۸ هزار کانکس مناطق زلزله‌زده کمتر از ۲۰۰۰ مورد باقی‌مانده و مابقی جمع‌آوری شده است، افزود: این کانکس‌ها متعلق به مردم است و چنانچه کسی تمایل داشته باشد می‌تواند کانکس خود را به شهرداری بفروشد.

جمهوری اسلامی مشکلی برای تردد مسافر از دو مرز شوشمی و شیخ‌صالح ندارد

او با اشاره به بازگشایی مرز خسروی عنوان کرد: بازگشایی این مرز در دو سال گذشته مطالبه جدی استان بوده و در ایام اربعین با وجود مجوز تردد ۶ ساعته از مرز گاهی روزانه ۲۸ هزار نفر از مرز عبور می‌کردند.

بازوند با بیان اینکه رسمی شدن سه مرز شوشمی، شیخ صالح و سومار از دیگر دستاورد‌های سال ۹۸ بود گفت: مقرر شد از دو مرز شوشمی و شیخ صالح تردد مسافر انجام شود، اما استانداران اقلیم به دلیل اختلاف نظر با دولت مرکزی هنوز جواب قطعی به ما نداده‌اند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تدوین سند اشتغال طی ۶ ماه نتایج مناسبی از جمله کاهش نرخ بیکاری را به دنبال داشت گفت: سند اقتصاد مقاومتی به عنوان سند بالادست و سند رونق تولید توسط اتاق بازرگانی نیز تدوین شده است.

او با اشاره به آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتا بیان کرد: ۶۷ درصد سهام این طرح متعلق به وزارت نفت است که به یک هلدینگ اقتصادی که در پالایشگاه خلیج‌فارس نیز نقش‌آفرینی داشته واگذار شده و امید داریم تا پایان سال اجرایی شود.

بازوند درباره پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گفت: وزیر نفت با این طرح موافقت کرده و مقرر شده مدیرعامل پتروشیمی وزارت نفت سرمایه‌گذاری کند و تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شده که هفته آینده امضا می‌شود و میزان سرمایه‌گذاری این طرح ۵۵۰ میلیون دلار است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۱۲ ماه سال گذشته ۱۶۳۹ میلیارد تومان اعتبارات استانی به استان ابلاغ شد عنوان کرد: با وجود تنگنا‌ها در هفت ماه امسال ۱۶۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد.

او با اشاره به پرسش یکی از نمایندگان مجلس از استاندار گفت: آقای جاسمی نماینده محترم کرمانشاه، پنج سؤال در حوزه‌های مختلف از استانداری کرمانشاه پرسیده‌اند و پرسش حق طبیعی نمایندگان است و خوشبختانه این امر فرصتی مناسب برای بیان عملکرد مدیریت ارشد استان فراهم آورده است.

بازوند بیان کرد: در زمینه ساماندهی آرامگاه سردار یارمحمدخان سردار بزرگ مشروطه با وزیر بهداشت توافق خوبی در زمینه بازسازی آرامگاه و جداسازی از حریم دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: سریال نون. خ با هزینه ۱۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه ساخته می‌شود که سه میلیارد تومان آن توسط استانداری کرمانشاه پرداخت می‌شود.

او افزود: سریال نون. خ فرصت بسیار مناسبی را فراهم آورده تا در طول ماه مبارک رمضان پتانسیل‌های استان به مردم کشور نشان داده شود.

بازوند گفت: تعداد زیادی از کارکنان شهرداری که دارای شرایط کاری خاصی بودند؛ تبدیل وضعیت شدند. بی گمان این اتفاق خوب موجب ایجاد انگیزه و دلگرمی بیشتر در میان این عزیزان خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

برچسب ها: تسهیلات ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار