فاز دوم طرح زراعت چوب در دلگان آغاز شد

فرماندار دلگان گفت: فاز دوم زراعت چوب در سطح ۴۶ هکتار از زمین‌های این شهرستان با کشت ۲۳۰ هزار قلمه و نهال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی با اشتغال ۲۵ نفر به همت بخش خصوصی و حمایت منابع طبیعی اجرا شد.

او با اشاره به اینکه دلگان به عنوان تنها شهرستان سیستان و بلوچستان این طرح را اجرا می‌کند افزود: در سال‌های اخیر با از بین رفتن بخش زیادی از جنگل‌ها، موضوع جنگل کاری به منظور جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و احیاء آن‌ها مورد توجه دولت قرار گرفت.

فرماندار دلگان گفت: در کنار طرح‌های صیانت از جنگل، طرح جنگل‌های مصنوعی با هدف تولید چوب، ایجاد مناظر زیبای طبیعی و ایجاد مناطق تفریحی به صورت یک طرح ملی در دستور کار قرار گرفته که به آن زراعت چوب می‌گویند.

او با اشاره به سند توسعه دلگان اظهار داشت: با توجه به طرح تنفس جنگل و وجود وسعت ناچیز اراضی جنگلی و ارزش‌های زیست محیطی آن، طرح زراعت چوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اجرای این طرح علاوه بر تامین چوب مورد نیاز کشور نقش مؤثری در حفظ رطوبت خاک، تلطیف هوا، ایجاد بارش‌های منطقه‌ای و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

شجاعی ادامه داد: در هر هکتار زراعت چوب برای یک نفر شغل ایجاد می‌شود که رقم قابل توجهی است.

او گفت: چوبی که با این روش تولید می‌شود تبدیل به کالایی با ارزش افزوده بالا شده و در نتیجه سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور و رونق بازار می‌شود.

انتهای پیام/گ

آغاز طرح زراعت چوب در دلگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار