آغاز آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب بالوله

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از آغاز آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب با لوله در سطح ۱۰ هزار هکتار خبر داد.

آغاز آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب بالولهزورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان که جهت هماهنگی رها سازی آب از طرح انتقال آب بالوله به شهرستان هامون سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در اولین مرحله.١٠ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان‌های هامون، نیمروز، زهک و هیرمند ازطرح آبیاری می‌شوند.

او  با اشاره به اهمیت اجرای طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان گفت:سیستان وبلوچستان با محدودیت منابع آبی مواجه است نکته اساسی در برنامه اجرای طرح آبرسانی دشت سیستان، افزایش بهره‌وری مصرف آب وافزایش راندمان آبیاری از ۳۰درصد کنونی به بالای ۹۰درصد در بخش کشاورزی است.

زورقی افزود :تسریع در زمان آبیاری، آبیاری با برنامه با توجه به نیاز گیاه وعدالت در توزیع آب در کل دشت سیستان از دیگر اهداف اجرای این طرح عظیم  است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد : برای رسیدن به کشاورزی اقتصادی در منطقه، طرح الگوی کشت سیستان با همکاری وزارت جهادکشاورزی تدوین ومتناسب با اقلیم منطقه ۳۷گیاه زراعی و باغی به کشاورزان معرفی شد.

او گفت:اجرای طرح الگوی کشت برای بهره برداران اختیاری است، ولی به کشاورزان توصیه می‌شود با کارشناسان بخش کشاورزی در توسعه کشت گیاهان با صرفه اقتصادی که ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد کرد همکاری کنند.

پیشرفت فیزیکی کل طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان ۹۷درصد میباشد بر اساس برنامه این پروژه، ۴۶هزارهکتار از گستره ۲۰۰هزار هکتاری دشت سیستان با تخصیص ۴۰۰میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه‌ها آبیاری می‌ شود.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار