کدخدایی در مشهد:

لازم است برای تایید صلاحیت برخی کاندیدا‌ها از مراجع استعلام بگیریم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای فردی که ابتدا به ساکن قصد شرکت در انتخابات را دارد لازم است از مراجع استعلام بگیریم .

در روند برگزاری انتخابات ملاک قانون است/لازم است برای تایید صلاحیت برخی کاندیدا‌ها از مراجع استعلام بگیریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه گفت: قبل از شروع انتخابات این گونه همایش‌ها را برگزار می‌کنیم، زیرا دوستان ما در هیأت‌های نظارت از اقشار مختلف مردم هستند و لازم است آموزش‌های لازم برای آن‌ها ارائه شود.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها توضیحات آموزشی و تبیین بیشتر وظایف هیأت‌های نظارت از سوی اداره‌های مختلف مخصوصا اداره انتخابات است که با حضور مقامات کشوری این مسئله حاصل شد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در کل کشور بر اساس صندوق‌ها و شعبه‌های نظارتی که داریم تعداد ناظران متفاوت است، گفت: به طور میانگین چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم ما در شعبه‌های مختلف ناظر و اطلاع رسان، با ما همکاری دارند که در انتخابات آینده نیز این همکاری ادامه دارد و امیدوارم با حضور نیرو‌های مردمی انتخابات سالم و گسترده‌ای را داشته باشیم.

کدخدایی افزود: کارشناس‌های ما در خصوص انتخابات الکترونیک از پارسال با وزرات کشور همکاری خوبی داشته‌اند طبیعتا در هر جا و منطقه‌ای که این امکان فراهم شود و اطمینان لازم را از جهت امنیت داشته باشیم با همکارانمان در وزرات کشور همکاری می‌کنیم.

او تصریح کرد: تعداد شعب الکترونیکی هنوز مشخص نشده است، اما هر زمان به توافق برسیم اعلام می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با رئیس جمهور و مقامات کشوری هیچ اختلافی نداریم، پافشاری ما تنها برای اجرای مسؤولیت‌های نهاد‌های مختلف است، مجلس و قوه قضاییه هر کدام کار خودشان را انجام می‌دهند و اگر مطلبی گفته می‌شود نیاز است، اما در نهایت ملاک قانون است و همه بر اساس قانون رفتار می‌کنیم و انشالله مردم نیز پر شور در انتخابات شرکت می‌کنند.

کدخدایی در خصوص اولویت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت افراد شناخته شده، ادامه داد: کسانی همچون نمایندگان مجلس، افراد شاخص و نمایندگان دوره‌های گذشته که در شورای نگهبان پرونده دارند دسترسی به سوابق و مدارک آن‌ها آسان‌تر از فردی است که ابتدا به ساکن قصد شرکت در انتخابات را دارد.
 


او تصریح کرد: برای فردی که ابتدا به ساکن قصد شرکت در انتخابات را دارد لازم است از مراجع استعلام بگیریم و منتظر بمانیم، این یک اولویت عملی است نه یک اولویت تبعیضانه و ناروا که مشکل ایجاد کند، ممکن است از جهت اجرایی افرادی که پرونده و سوابق دارند کارشان زودتر انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از همه مردم مشهد و مسؤولان، استاندار و تولیت آستان قدس رضوی که با ما همکاری داشتند و امکانات و فرصت لازم را در اختیار ما قرار دادند تشکر می‌کنم انشالله انتخابات اسفند امسال، انتخاباتی با شکوه و با مشارکت گسترده مردم باشد.
 
انتهای پیام// ز.م
 
 

سخنرانی سخنگوی شورای نگهبان در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
قانون خواسته وکار قانونی مشکلش کجاست