نوروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تدوین استفساریه‌ای برای قانون بکارگیری فرزندان ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: در حال تدوین استفساریه‌ای برای تعیین تکلیف قانون بکارگیری فرزندان ایثارگران هستیم.

عینی//دیوان عدالت حق تفسیر نابجای قانون را ندارد/ تدوین استفساریه‌ای برای قانون بکارگیری فرزندان ایثارگرانحجت‌الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم اجرای قانون بکارگیری فرزندان ایثارگر و جانبازان بالای 70 درصد توسط دولت گفت: براساس قانون جامع خدمات ایثارگران، فرزندان باید جایگزین پدر شوند اما متاسفانه دیوان عدالت اداری نسبت به این قانون ایراد گرفته و از اجرای آن جلوگیری کرده است.

او با بیان اینکه بسیاری از دوایر دولتی تلاش می‌کنند تا از اجرای قانون جامع خدمات ایثارگری فرار کنند، افزود: مطابق برنامه ششم توسعه باید قانون بکارگیری فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد و شهدا طی پنج سال اجرایی شود، حال این افراد را که بر سر کار نمی‌برند هیچ با ایراد دیوان عدالت اداری، اجرای قانون را هم دچار اشکال کرده‌اند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: قاضی حق دارد فهم شخصی از یک ماده داشته باشد، اما حق ندارد برداشت‌های متفاوت خود را به هیئت دیوان عدالت اداری برده و قانونگذاری جدید انجام داده و بگویند یک قانون چنین معنایی دارد یا ابطال می‌شود بنابراین دیوان عدالت اداری فقط می‌تواند نسبت به آیین نامه‌ها و تصمیمات اداری ورود کند نه در جایی که قانون مصوب مجلس وجود دارد.

نوروزی تصریح کرد: در نظام اسلامی که هنوز بوی شهادت و جانبازی می‌آید، بجای خدمت‌های صادقانه به فرزندان آن‌ها با مصوبات و قوانین غیرکارشناسی پنجه به صورت فرزندان ایثارگر هم می‌کشند.

او اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم تا موضوع بکارگیری فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را با یک استفساریه حل کنیم، زیرا دیوان عدالت حق ندارد با تفسیر نابجا قانونگذاری انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
برادر وخواهر جانباز
۲۱:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
لطفا برادر وخواهر جانباز هم شامل قانون بشود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید جایگزینی فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا برای تمامی ایثارگران اعمال شود
آخرین اخبار