ایران دومین کشور تولید کننده خرما در جهان است

قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه ایران دومین کشور تولید کننده خرما در جهان است گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید می‌شود.

ایران دومین کشور تولید کننده خرما در جهان استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین مدرس خیابانی در همایش بین المللی خرما در استان بوشهر بیان کرد: برگزاری این همایش در استان بوشهر نشان حمایت از ظرفیت‌های استانی دارد.

او با اشاره به اینکه ایران دومین کشور تولید کننده خرما در جهان است، گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از آن صادر می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه رتبه دوم و گاهی سوم صادرات خرما را در جهان به خود اختصاص داده‌ایم، افزود: با اصلاحات آبیاری و تولید فرآورده‌های خرمایی همچون شیره خرما توان ارتقا رتبه خود به صدر را داریم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: با افزایش و بهبود زیرساخت‌ها از جمله ساخت سردخانه و کارخانه جات بسته بندی و فرآوری که اکنون در حال انجام است می‌توانیم صادرات را بهبود ببخشیم.

قائم مقام وزیر صنعت عنوان کرد:ما در کالا‌های سنتی مثل خرما، پسته، زعفران و فرش می‌تواند در حوزه ارزآوری و اشتغال نقش موثری داشته باشد.

مدرس خیابانی گفت: ما باید ضمن حفظ بازارهای فعلی خرما بازارهای جدید را هم اضافه کنیم .

انتهای پیام/م

یک میلیون ۱۰۰ هزارتن خرما در ایران تولید می‌شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.