به مناسبت هفته پدافندغیر عامل مانور منطقه‌ای اطفای حریق منابع طبیعی در آرادان انجام شد

اولین مانور منطقه‌ای اطفای حریق در عرصه‌های مراتع و منابع طبیعی آرادان با حضور فرمانده یگان حفاظت اداره کل و فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: به مناسبت هفته پدافندغیر عامل مانور منطقه‌ای اطفای حریق منابع طبیعی با حضور یگان‌های حفاظت منابع طبیعی، فرمانداروامام جمعه شهرستان آرادان، تعدادی از روسای ادارات شهرستان، نیرو‌های آتش نشانی اعضای شورای شهر و شهردار این شهرستان برگزار شد.

او افزود: این مانور عملیاتی اولین مانور در شهرستان آرادان در عرصه‌های مراتع و منابع طبیعی بود که با حضور فرمانده یگان حفاظت اداره کل، امام جمعه محترم، فرماندار و روسای ادارات و فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان برگزار گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان بیان کرد: مهم‌ترین اقدامات در بحث پیش‌گیری و مقابله با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های شهرستان فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به ویژه جوامع محلی دانست و تصریح کرد: با همکاری‌ها، دلسوزی و کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا گام‌های موثری را بر خواهیم داشت.

حسینی ابراز داشت: هدف از اجرای این مانور ارزیابی توانایی‌های اداره شهرستان و نیرو‌های یگان حفاظت در اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع، آمادگی پرسنل و چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی و نیز ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، بررسی اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ پیشگیری از وﻗﻮع حریق در جنگل‌ها و مراتع شهرستان است.

او با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، تصریح کرد: از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و شورا‌های عزیز روستا‌ها درخواست داریم تا نسبت به آتش سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتما مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند تا همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی سریعا به موضوع رسیدگی نمایند.

اثربخشی فعالیت‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم صورت می‌گیرد

سرهنگ ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه مانور اطفای حریق منابع طبیعی ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های نیرو‌های تلاشگر و دلسوز منابع طبیعی در پاسداشت و احیاء این عرصه‌ها بویژه مهار و کنترل آتش سوزی‌های سال جاری گفت: جدیت و پشتکار این مجموعه در مقابله با آتش سوزی‌ها علاوه بر حفاظت از این عرصه‌ها موجب امیدواری و دلگرمی در جامعه بویژه مردم محلی شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: به منظور مشارکت روستاییان در امر اطفاء حریق در مراتع و جنگل شورا‌های اسلامی روستا‌ها مجهز شدند.

ابوطالبی اظهارکرد: مردم و مسئولان در کنار منابع طبیعی هستند و در ادامه این روند امید بخش از نیرو‌های این مجموعه حمایت و همراهی خواهند کرد.

او در پایان گفت: امسال با هدف ارتقای سطح فرهنگ مردم در ارتباط با پیشگیری از حریق و اثر بخشی فعالیت‌های منابع طبیعی با مشارکت جوامع طرح آموزشی را در کشور راه اندازی کردیم.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار