ساخت ۱۸۰۲ کلاس درس توسط بنیاد علوی در کشور

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزارو ۸۰۲ کلاس درس در کشور توسط بنیاد علوی در دست ساخت است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال یکهزارو ۴۰۱ کلاس ان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فرامرز بابلی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه آیین افتتاحیه مدرسه دو کلاسه روستای تنگ هیگون شهرستان کهگیلویه گفت: بر اساس تفاهم نامه بنیاد علوی با سازمان نوسازی مدارس در سال ۹۵ احداث یکهزار کلاس درس از سوی بنیاد علوی در دستور کار قرار گرفت.

او بیان کرد: در سال ۹۶ نیز با توجه به سیاست‌های محرومیت زدایی بنیاد احداث ۸۰۲ کلاس درس دیگر به یکهزار کلاس درس اضافه شد.

بلبلی تصریح کرد: اعتبار این تعداد کلاس درس بیش از یکهزارو ۴۴۱ میلیارد ریال است.

او افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۳۶۰ کلاس درس در نقاط محروم کشور به بهره‌برداری و ۴۸۵ کلاس نیز با همکاری نوسازی مدارس در دست اجراست.

بلبلی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه با نوسازی مدارس کشور تا پایان سال یکهزارو ۴۰۱ مابقی کلاس‌های درس به بهره برداری خواهند رسید.

او شهرستان لنده در کهگیلویه وبویراحمد را پایلوت محرومیت زدایی بنیاد علوی دانست و گفت: از تعهد بنیاد در احداث ۱۱۲ کلاس در این استان ۶۵ کلاس درس سهم شهرستان محروم لنده است.

در شهریور ۹۷ با حضور، رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان لنده به عنوان دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان کشور انتخاب شد.

بلبلی اضافه کرد: تاکنون ۱۶ کلاس درس از سوی بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری رسید.

او گفت: احداث ۱۷ کلاس درس نیز در شهرستان‌های لنده، کهگیلویه و چرام در دست ساخت است.

با حضور مسئولان استانی وبنیاد ۲ باب مدرسه با اعتبار هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در روستا‌های تنگ هیگون و نهضت آباد از توابع بخش مرکزی کهگیلویه به بهره‌برداری رسید.

سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد هم اینک با ۸.۲ درصد و بعد از یزد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی است.

انتهای پیام/غ

کهگیلویه وبویراحمد پایلوت محرومیت زدایی بنیاد علوی

برچسب ها: مدارس ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.