عملیات ساخت ۶۵ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

در دومین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی ساخت مدرسه خیری پروین اعتصامی شهرستان لنده به نیابت از ۶۵ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

عملیات ساخت ۶۵ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین در شهرستان لنده، گفت: در دومین روز از دهه پر فروغ فجر و در چهلین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات ساخت مدرسه خیری پروین اعتصامی لنده در این استان با یک هزار و ۱۸۰ متر مربع زیر بنا آغاز شد.

عزیز فیلی افزود: این مدرسه با اعتبار افزون بر یک ۱۴ میلیارد ریال و به نیابت از ۶۵ کلاس درس که طبق تفاهم نامه بنیاد علوی با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در احداث این مدارس مشارکت دارد، ساخته می‌شود.

وی عنوان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۷۷ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان لنده افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی کلنگ زنی شده شامل ۲ طرح پرورش بره صنعتی، یک طرح گلیم بافی، ۲ طرح پروار بندی بره و طرح کارخانه کود عالی است.

فیلی تعداد طرح‌های عمرانی را نیز ۱۳ طرح دانست و گفت: از این تعداد هشت طرح افتتاحی و پنج طرح کلنگ زنی خواهد شد.

وی مبلغ هزینه شده برای طرح‌های عمرانی اعم از افتتاحی و کلنگ زنی شده را ۳۳۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این طرح‌ها را ۲۷۰ نفر اعلام کرد.

فیلی گفت: به طور کلی در دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد، ۲۱۸ طرح عمرانی و ۸۹ طرح اقتصادی است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مجموع طرح‌های عمرانی، ۱۸۵ طرح افتتاحی و ۳۳ پروژه کلنگ زنی است که در بخش کلنگ زنی ۲ هزار ۳۹ شغل و در بخش افتتاحی ۳۹۹ شغل ایجاد می‌شود.

فیلی اضافه کرد: مجموع اعتبارات طرح‌های عمرانی دهه فجر، ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی، یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات است که از این میزان اعتبار طرح‌های کلنگ زنی افزون بر ۷۹۰ میلیارد ریال است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان‌های محروم کشور است.

انتهای پیام/غ

مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی استان کلنگ زنی شد

برچسب ها: دهه فجر 97 ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.