استاندار ایلام خبر داد؛

سهمیه بندی بنزین باعث جلوگیری هدر رفت سرمایه ملی

استاندار ایلام گفت:سهمیه بندی بنزین از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

سهمیه بندی بنزین باعث جلوگیری هدر رفت سرمایه ملیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان به موضوع سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می‌شود.

او در ادامه ضمن اینکه سهمیه بندی بنزین را باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی عنوان کرد آن را به نفع اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و اظهار کرد: اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نیز بابت گران شدن سوخت یارانه دریافت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان جلوگیری از قاچاق سوخت را یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه برخواهد گشت.

او ادامه داد: با تعریفی که صورت گرفته و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به تصویب رسیده، قرار بر این است که ۱۰۰ درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوار‌های مورد نظر توزیع شود.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شده است همه مبالغی که به حساب واریز می‌شود بین خانوار‌های گروه هدف که از یک نفر تا پنج نفر هستند (به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان) پرداخت نماید.

اودر ادامه با اشاره به این موضوع که هر لیتر بنزین برای دولت بیش از ۵ هزار تومان هزینه دارد، اضافه کرد: هرچه در مصرف بنزین صرفه جویی شود منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

استاندار ایلام سپس در ادامه با تاکید بر اطلاع رسانی موضوع سهمیه بندی بنزین بیان کرد: در این خصوص بایست از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود البته برای تبیین و تشریح این موضوع ۴ کمیته صدا و سیما، وزارت کشور، برنامه و بودجه و وزارت نفت در سطح ملی نیز شکل گرفته که در استان‌ها نیز بصورت متناظر انجام می‌شود.

او در ادامه به تصمیمات لازم در خصوص سرویس مدارس در بحث سهمیه بندی بنزین پرداخت و گفت: تمهیدات لازم نیز براساس دستور العمل وزارت کشور در این خصوص اندیشیده شده است.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر شفاف سازی بحث سهمیه بندی بنزین توسط دستگاه‌های ذی ربط، اعلام کرد: مسئولان مربوطه در فرصت‌های مختلف نسبت به این مهم اقدام نمایند تا از تفسیر و تحلیل‌های غیر واقعی و منفی در این ارتباط جلوگیری شود.

انتهای پیام/ د

صحبت های استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان

برچسب ها: استانداری ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.