۷۶ هزار نفر در چابهار زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

رئیس اداره تامین اجتماعی چابهار گفت: ۷۶ هزار نفر در سطح این شهرستان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۴ هزار نفر دیگر نیز افراد تحت پوشش بیمه شدگان اصلی هستند.

۷۶ هزار نفر در چابهار زیر پوشش تامین اجتماعی هستند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجید مستوفی رئیس اداره تامین اجتماعی چابهار  در کارگاه آموزش ارتقاء سطح سلامت بازنشستگان اظهار داشت: تعداد پرونده‌های بازنشستگان مستمری بگیران شهرستان چابهار هزار و ۱۷۸ پرونده است.

او افزود: در سازمان تامین اجتماعی این دغدغه اصلی وجود دارد و خط قرمز خودمان تعریف کرده‌ایم که حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کنیم.

رئیس اداره تامین اجتماعی چابهار ادامه داد: طرح پرونده الکترونیکی از ۲ ماه قبل در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

او  تصریح کرد: کار‌های اجرایی طرح پرونده‌های الکترونیکی در شعبه چابهار ۵۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان بهمن این طرح در شهرستان اجرایی شود.

مستوفی بیان کرد: طرح «پیپرلس» کار عظیمی است، این امکان را می‌دهد که جابجایی پرونده‌ها بصورت فیزیکی حذف و تمام موارد الزامی پرونده‌ها اسکن و بصورت الکترونیکی برای بیمه شده و مستمری بگیران بایگانی می‌شود.

او  اظهار داشت: در این طرح بازنشستگان و تمام افراد زیرپوشش تامین اجتماعی که درخواست دریافت وام را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان از این طرح استفاده کنند.

رئیس درمانگاه الزهرا (س) چابهار نیز اظهار داشت: مراجعه سالمندان به ادارات و عدم آگاهی به مقررات مشکلاتی را برای آنان به وجود می‌آورد که نیاز است کارشناسان نسبت به این مساله ورود پیدا کنند.

دکتر قاسم ریخته گر‌ها افزود: توجه شهرداری چابهار متاسفانه در مسائل خدمات شهری به سالمندان خیلی ضعیف است.

او  بیان کرد: معابر عبوری شهرستان چابهار برای سالمندان خطرناک است و باید سالم سازی شود.

انتهای پیام/ع

کار‌های اجرایی طرح پرونده‌های الکترونیکی در شعبه چابهار ۵۰ درصد پیشرفت داشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار