فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : پرونده ساخت و ساز واحد‌های شهری این شهرستان زلزله‌زده با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احتمالا تا آخر سال بسته می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : سرپل‌ذهاب پیش از زمان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶، حدود ۵۳ واحد صنعتی فعال داشت که همه آن‌ها در زمان زلزله آسیب دیده‌اند و تا به امروز با تسهیلات دولتی ۳۳ واحد از این تعداد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

او گفت : تعداد ۲۰ واحد باقی‌مانده در روند آخر گرفتن تسهیلات و کمک‌های دولتی هستند تا این واحد‌ها هم بتوانند کارشان را از سربگیرند و به چرخه تولید بازگردند.

او افزود: در قسمت آموزش در جریان زلزله ۳۳ مدرسه در شهرستان سرپل‌ذهاب تخریب شده است که با حمایت خیران مدرسه‌ساز و اداره‌کل نوسازی مدارس کرمانشاه ساخت ۵۷ مدرسه را به اتمام رسانده‌ایم.

او عملیات دستگاه‌های اجرایی را در این مدت بازسازی واحد‌های مسکونی خوب ارزیابی کرد و افزود: بازسازی واحد‌های شهری ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احتمالا تا آخر سال پرونده ساخت و ساز در مناطق شهری بسته می‌شود.

جمالی‌نیا با بیان اینکه کار باز سازی واحد‌های تعمیری تمام شده است، گفت: ساخت ۷ هزار و ۹۰۰ واحد در روستا‌ها عملا به پایان و به بهره‌برداری رسیده است و تعداد ۴۰۰ واحد دیگری که براساس آخرین آمار از بنیاد مسکن اعلام شده در حال گذراندن مراحل پایانی بازسازی هستند .

 

 

انتهای پیام/د

حدود ۵۳ واحد صنعتی فعال وجود دارد

 

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.