مدیرکل اوقاف استان قم عنوان کرد؛

راه اندازی موزه وقف در قم /در توسعه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه باید مطابق فرهنگ نظام اسلامی گام برداریم

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: این اداره کل درصدد راه‌اندازی موزه وقف با هدف نمایش میراث گذشتگان و ترویج سنت حسنه وقف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم در جلسه مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: لازم است بر مبنای تعالیم اسلام و مکتب اهل بیت (ع) اقداماتی ماندگار در همه عرصه‌ها از جمله وقف صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: در توسعه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه باید مطابق فرهنگ نظام اسلامی گام برداریم و در عین حال میراث گذشتگان را به درستی حفظ کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی و تاریخی گذشته بیان کرد: توسعه بقاع متبرکه باید مطابق با این مسئله صورت بگیرد.

او ادامه داد: حرم مطهر امامزادگان پایگاه مهم فرهنگی، مذهبی و انقلابی ملت ایران هستند که باید با توسعه آنها، در راستای تبدیل بقاع به مراکز و قطب‌های فرهنگی گام برداریم.

اسکندری با تاکید بر رعایت قوانین در توسعه بقاع متبرکه یادآورشد: البته برخی تعصبات دستگاهی هم وجود دارد که باید با تعامل و هم افزایی در راستای رفع مشکلات اقدام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در برخی مواقع بعضی موضوعات قابل اغماض هستند که می‌توان با بررسی دقیق، به اشتراک نظر رسید.

او با بیان اینکه برای عمران و آبادانی برخی بقاع متبرکه که دارای موقوفه و درآمد خاصی نیستند نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها هستیم گفت: از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم می‌خواهیم در این زمینه پیشگام باشد.

اسکندری با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری عنوان کرد: جمعیت شهری در قم به خصوص در بعضی مناطق متراکم است، ولی به همین میزان، مراکز تفریحی و توریستی ایجاد نشده است؛ بهترین جایی که می‌توان به این مسئله توجه کرد، سرمایه‌گذاری در بقاع متبرکه امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: فضای بقاع متبرکه برای عموم مردم مناسب است و می‌توان امکانات و زیرساخت‌هایی را ایجاد کرد هم بحث زیارت رونق بگیرد و هم در زمینه گردشگری به اهداف خود دست یابیم بنابراین سوق دادن گردشگری در قم به سمت بقاع متبرکه یکی از راهکار‌ها به شمار می‌رود.

اسکندری با بیان اینکه در نوروز امسال طرح گردشگری در بقاع متبرکه با همکاری شهرداری قم به مرحله اجرا در آمد یادآور شد: این طرح با استقبال گسترده شهروندان و زائران روبرو شد ضمن اینکه موجب ماندگاری بیشتر زائران در قم هم شد.

او ادامه داد: تهیه لوازم و اشیایی که در موزه وقف به نمایش در می‌آیند هم موضوع دیگری است که اداره کل میراث فرهنگی قم می‌تواند در این زمینه به اوقاف یاری برساند.

مدیرکل اوقاف استان قم به راه‌اندازی موزه وقف اشاره و ابراز کرد: اداره کل میراث فرهنگی قم برای مکان‌یابی این موزه می‌تواند به اوقاف کمک کند.

انتهای پیام/ح

موزه وقف در قم راه‌اندازی می‌شود

برچسب ها: اوقاف ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار