۸۰ میلیارد ریال هزینه درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:سالانه بیش‌از ۸۰ میلیارد ریال هزینه درمانی برگشت ناپذیر اتباع بیگانه ناشی از تصادفات در محدوده این دانشگاه می‌شود.

۸۰ میلیارد ریال هزینه درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار داشت: سال گذشته هزار و ۷۴ نفر از اتباع بیگانه در جاده‌های سیستان و بلوچستان به دلیل حوادث ترافیکی جان خودشان را ازدست داده‌اند.

او  ادامه داد: متاسفانه از بابت ارائه خدمات به اتباع بیگانه هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۵ مورد تصادف اتباع بیگانه در جاده‌های سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته است که بر اثر آن ۳۴۵ نفر مصدوم و ۶۸ نفر فوت شده‌اند.

او  افزود: تمامی خدمات سلامت در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان به طور یکسان و کامل به همه بیماران (ایرانی و غیر ایرانی) ارائه می‌شود.

سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد سوء استفاده قاچاقچیان و افراد سودجو قرار می‌گیرد که انتقال اتباع بیگانه غیرمجاز (قاچاق انسان) و جابجایی موادسوختی (قاچاق سوخت) از عمده فعالیت‌های قاچاقچیان به دور از چشم ماموران انتظامی و مرزبانی است.

تاکنون حوادث مشابه زیادی در جاده‌های سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان‌های سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، خاش و زاهدان اتفاق افتاده که عامل بیشتر آن‌ها رانندگان خودرو‌های حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و یا قاچاقچیان سوخت بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

 هزینه درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار