برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۰ ویژه برنامه فرهنگی در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از امروز به مدت یک هفته در این استان آغاز شد.

برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حامد زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان درحاشیه برگزاری دوره آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و ۱۲ نشست نمایش‌نامه‌خوانی، اهدای کتب کمک درسی به دانش‌آموزان حاشیه شهر و نامگذاری تعدادی از خیابان‌ها و میادین شهر در هفته کتاب را از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

او گفت: هم‌اینک ۶۲ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی در سیستان و بلوچستان برای استفاده علاقمندان کتاب موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بسیاری از روستا‌های این استان فاقد کتابخانه هستند، بیان کرد: ۲۰ ایستگاه مطالعه در مکان‌های پر رفت و آمد استان مستقرشده است تا به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شود.

او  سرانه مطالعه کتاب را در سیستان و بلوچستان بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۱ دقیقه ذکر کرد و اظهار داشت: ۶۶۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است و ۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

زارعی بیان کرد:۳۰ عنوان کتاب با بیش‌از هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب از مولفان بومی سیستان و بلوچستان در کتابخانه‌های استان برای استفاده علاقمندان وجود دارد.

او گفت: با توجه به سرانه پایین مطالعه در سیستان و بلوچستان ضروری است علاوه بر فرهنگ‌سازی از ظرفیت‌های قانونی برای کتاب محور قراردادن دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های خود بهره‌گرفت.

انتهای پیام/ع

اهدای کتب کمک درسی به دانش‌آموزان حاشیه شهرزاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار