پلمب ۲۱ واحد جوجه ریزی در کردستان:

۳۲ واحد جوجه ریزی غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شده اند

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای تیر ماه امسال ۳۲ واحد جوجه ریزی غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

۳۲ واحد جوجه ریزی غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شده اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر مخدوم معاون سلامت دامپزشکی کردستان اظهار داشت: رشد زیاد جوجه‌ریزی غیر مجاز در چند ماه اخیر و همچنین حمل و نقل خارج از نظارت طیور زنده توسط تعدادی از مرغداران موجب شد تا دامپزشکی کردستان به صورت جدی با این موارد برخورد کند.

او افزود: دامپزشکی استان با متصدیان واحد‌های مرغداری غیر مجاز و مرغداری‌های که جوجه ریزی غیر مجاز داشته باشند، برخورد قانونی می‌کند که تاکنون  ۲۱ واحد به دستور مقام قضایی پلمب شده است.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان ادامه داد: شبکه دامپزشکی ۶۸ هزار و ۹۷۲ مورد بازدید از مراکز عرضه، تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی داشته که حدود چهار هزار و ۷۷۵ مورد غیر بهداشتی نیز در این بازدید‌ها شناسایی شده است.

مخدوم یادآور شد: در تخلفات مشاهده شده حدود ۶۴ هزار و ۴۱۸ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی، ۲۱۸ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم گوشت طیور غیر بهداشتی و ۲۶ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین ضبط و از چرخه مصرف داخلی خارج شد.

او بیان کرد: در این مدت ناظران این اداره بر کشتار شش میلیون و ۴۴۸ هزار و ۵۰ قطعه طیور نیز نظارت داشتند تا ۱۵ هزار و ۵۱۵ تُن گوشت سفید به صورت بهداشتی و سالم وارد چرخه مصرف شود.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به شروع فصل سرما و مهیا شدن فعالیت ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در صورت عدم رعایت موازین امنیت زیستی، امکان مواجه با این بیماری مهلک، زیاد است و باید موارد بهداشتی رعایت شود.

مخدوم از مرغداران خواست از جوجه ریزی بدون مجوز خودداری کنند و اظهار داشت: بی توجهی مالکان مزارع پرورش طیور در رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای،زمینه را برایش بیماری‌های مختلف مهیا می‌کند.

انتهای پیام/ج

در صورت عدم رعایت موازین امنیت زیستی، امکان مواجه با ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان زیاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.