محمدیان یزدی توضیح داد؛

سهمیه بنزین انواع تاکسی‌، وانت، موتورسیکلت و سرویس مدارس چقدر افزایش یافته است؟

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور در خصوص سهمیه سوخت تاکسی‌های درون شهری توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در خصوص سهمیه بنزین انواع تاکسی‌، وانت، موتورسیکلت و سرویس مدارسبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   پوریا محمدیان یزدی مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور در خصوص سهمیه سوخت تاکسی‌های درون شهری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفت و تجربه‌ای که از پروژه قبلی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در کشور داشتیم، سهم تاکسی‌های تک سوز ۴۰۰ لیتر در ماه تعیین شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ناوگان تاکسی کشور دوگانه سوز است، ادامه داد: برای تاکسی‌های دوگانه‌سوز ۲۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است که با توجه به تغییراتی که روز گذشته انجام شد این میزان برای تاکسی‌های دوگانه سوز به ۲۵۰ لیتر در ماه تغییر کرد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور درباره سهمیه سوخت تاکسی‌های ون افزود: با توجه به اینکه مصرف این خودرو‌ها بیشتر از تاکسی‌های تک سوز است، برای آن‌ها ۶۰۰ لیتر در ماه سهمیه تعیین شده است.

محمدیان در خصوص سهمیه آژانس‌ها نیز گفت: برای آژانس‌های تاکسی تلفنی، سهمیه‌ای شامل ۲۰۰ لیتر برای تاکسی‌های تلفنی بنزینی و ۱۲۰ لیتر در ماه برای تاکسی‌های تلفنی گازسوز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی تصریح کرد: در صورتی که راننده این تاکسی‌ها بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ماه رانندگی کرده باشد، ما به التفاوت آن تا سقف ۳۰۰ لیتر بنزین در ماه، پیش‌بینی شده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور در خصوص سهمیه سوخت وانت‌بار‌ها و موتورسیکلت‌ها اظهار کرد: سهمیه سوخت وانت‌های پرمصرف بنزینی ۳۰۰ لیتر، دوگانه‌سوز ۱۲۰ لیتر و سهمیه سوخت وانت‌های کم مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۶۰ لیتر در ماه پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه سهمیه موتورسیکلت در هر ماه ۲۵ لیتر در نظر گرفته شده است.

وی به سهمیه سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: سرویس‌های مدارس در قالب سامانه سپند (ناوگان پایش حمل و نقل دانش‌آموزی) ساماندهی می‌شود و در نتیجه مشمول سهمیه سوخت قرار می‌گیرد.

محمدیان با بیان اینکه در گذشته سرویس مدارس مشمول سهمیه بنزین نبودند، تصریح کرد: بر این اساس برای سرویس‌های مدارس ۱۲۰ لیتر در ماه سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحکیم جدگال
۲۲:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
من کارگر شهرداری چابهار کار می کنم ولی نه حقوق خوبی دارم نه بیمه دارم واقعا خیلی بی انصافی است لطفا در حق ما رسیدگی کنید مسئولان محترم کشور سهمیه بنزین موتور سیکلت برای ما خیلی کم است به اندازه کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۱:۵۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام توروخدا گرون که کردین لااقل سهمیه‌هارو منصفانه درنظر بگیرید مایی که نداریم و تمام درآمدمان از طریق پیک موتوری است چطور با ۲۵ لیتر درماه کار کنیم اینجوری ۲ هفته بنزین داریم و ۲ هفته بعد باید آزاد بزنیم تورو بخدا اگه قصدتون خدمت به این مرز و بوم و ملت هست رسیدگی کنید نزارید بدبخت تر و بیکار بشیم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بانو
۱۹:۵۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
الان تاکسی ها همه کرایه اشون چندبرابر کردن ما که خارج از شهر کار میکنیم و سرویس نداریم دچار مشکل شدیم لطفا نظارت فوری رو قیمت ها به خصوص آژانس ها داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
یک موتور سیکلت معمولی طرح هوندا قیمتش بالغ بر ده ملیون تومن هست که از توان بنده برای خریدش خارجه ، موتور سیکلت کنونی بنده هم مدل ۸۶ هست و عملا کارت سوخت به بنده تعلق نمیگیره و بنده مجبور هستم بنزین آزاد استفاده کنم ...
منی که قدرت خرید موتور نو یا مدل بالا ندارم خب مشخصه از کدوم قشر جامعه هستم ! در صورتی که با این طرح دولت عملا زندگی فلج ما بدتر فلج میشه ....
واقعا ما و امثال ما به کجا باید بریم و حرفمون رو بزنیم ؟
تورو خدا یکی به داد ما هم برسه
آخرین اخبار