نگاهی به مزدا CX-۵ مدل ۲۰۲۰

به نظر می‌رسد که شرکت مزدا با به‌روزرسانی های جدید و زیبا قصد دارد نسل جدید خودروی CX-۵ خود را در پاییز سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مزدا CX-۵ مدل ۲۰۲۰ بدون شک یکی از خودروهای جدید و جذابی است که قرار است در پاییز سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا شود. این شرکت خودروسازی ژاپنی با به روزرسانی های متعدد، امکانات و تجهیزات بیشتر و متنوع تری را برای رفاه و آسایش و ایمنی مشتریانش فراهم کرده تا بدین ترتیب بتواند نظر و توجه آنها در بازارهای جهانی علی الخصوص ایالات متحده که از اهمیت خاصی برای خودروسازان برخوردار است، را به سمت و سوی خود جلب کند و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

1

البته این خودرو در کنار تجهیزات، امکانات و قدرت بیشتر، قیمت بالاتری نیز نسبت به نسل پیشین خود دارد.  مدل پایه CX-۵ اسپورت قیمت آغازین ۲۵۰۹۰ دلاری است و بدین ترتیب ۷۴۰ دلار گران‌تر از قبل شده است. به عقیده فعالان بازار خودرو، این افزایش قیمت رقم قابل توجهی به شمار می رود و ممکن است بسیاری از خریداران را به شک و تردید وادارد که البته در برابر سایر امکانات و قدرت بالای آن، تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

از مهم ترین امکانات مربوط به ایمنی این خودروی کراس اوور جدید می توان به کروز کنترل فعال با عملکرد توقف و حرکت، ترمز شهری هوشمند با تشخیص عابران پیاده و نوربالای خودکار، هشدار خروج از مسیر با دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار برخورد اشاره کرد.

البته این کراس اوور جدید و اسپرت، امکانات به روزرسانی شده و تجهیزات دیگری نیز دارد که می توان از چراغ‌های جلوی خودکار و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، کلید جدید و صفحه‌نمایش هفت اینچی و صفحه‌نمایش غیرفعال سازی سیلندر نام برد.

این خودرو همچنین به یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت تولید ۱۸۷ اسب بخار و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. گیربکس مزدا CX-۵ مدل ۲۰۲۰ همچنین با گیربکس شش سرعته اتوماتیک بوده که مشتریان قادر خواهند بود سیستم چهارچرخ محرک آن را نیز سفارش داده و خریداری کنند.

یک نسخه دیگر از این خودرو نیز وجود دارد که تغییران چندان قابل توجه و چشمگیری نسبت به مدل پایه و استاندارد آن ندارد. تنها امکانات بیشتری که در این مدل اضافه شده است می توان به صندلی‌های جلوی چرمی و گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صندلی برقی راننده، سیستم ورود بدون کلید، چراغ‌های جلوی خودکار، شیشه‌های عقب دودی، پورت‌های شارژ USB، اندروید اتو، اپل کارپلی اشاره کرد. این نسخه ۲۶ هزار و ۷۳۰ دلار قیمت خواهد داشت.

قیمت نسخه های دیگر این خودرو به ترتیب ۳۰ هزار و ۳۱۰ دلار و ۳۵ هزار و ۳۵ دلار خواهد بود که تجهیزات کامل و بهتری همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی، درب پشتی برقی، چراغ‌های LED، مونروف برقی، سیستم نورپردازی تطبیقی و آینه‌بغل‌های گرم شونده، صندلی برقی سرنشین جلو، پوشش چرم کابین و سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو دارند.

همچنین گران ترین نسخه این خودرو به پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۳ نیوتن متر مجهز خواهد بود.  

و در آخر مدل پرچمدار این خودرو که تحت عنوان signature عرضه خواهد شد، ۳۷ هزار و ۵۵ دلار قیمت دارد و امکانات و تجهیزات مناسب و زیبایی همچون تریم چوبی و نورپردازی داخلی برای سرنشینان و راننده به ارمغان می آورد.  

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، مزدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار