سردار سدهی:

نیاز امروز کشور نگاه انقلابی و جهادی است

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: نگاه انقلابی و جهادی که روزی سوسنگرد را آزاد کرد نیاز امروز کشور برای حل مشکلات است.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح در مراسم یادواره آزادسازی سوسنگرد که در دانشگاه هوایی شهیدستاری برگزار شد، اظهار کرد: در بازخوانی عملیات و ادوار مهم در دفاع مقدس همواره دو رویکرد وجود داشته است که نخستین آن صرف یادواره و تذکار و دومی عبرت‌گیری و استفاده از تجربیات موجود است که در منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و امام راحل (ره) نیز بر همین قِسم دوم تاکید و سفارش فراوان شده است.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: نکته بسیار مهمی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر آن تاکید داشتند، استفاده از تجارب گذشته به خصوص دوران جنگ تحمیلی است چرا که یکی از مهمترین و اصلی‌ترین حوادث چله اول انقلاب تجاوز نظامی رژیم بعث به خاک کشورمان محسوب می‌شود.

سدهی همچنین تاکید کرد: کلیدواژه‌هایی حیاتی همچون اسلام ناب، تفکر انقلابی، مقاومت فعال، مدیریت جهادی و ما می‌توانیم از جمله مواردی است که باید به آن‌ها توجه ویژه مبذول داشت و برای پیشرفت کشور از آن‌ها بهره برد.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح با اشاره به حماسه آزادسازی سوسنگرد، تصریح کرد: باید بدانیم که از نظر تجهیزات مادی و دفاعی، توان نیرو‌های رزمی عراقی با نیرو‌های ایرانی به هیچ وجه قابل قیاس نبود، چراکه نه تنها ارتش بعث از تجهیزاتی به مراتب پیشرفته‌تر بهره می‌برد، بلکه حتی بلوک شرق و غرب و کشور‌های وابسته به آن‌ها نیز با حمایت‌های کامل تسلیحاتی از صدام ملعون، کفه ترازوی جنگ را به شکلی یک طرفه به سمت دشمن متجاوز سنگین می‌کردند؛ با این وجود نیروی اراده، توکل و ایمان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و توفیق الهی نگذاشت حتی یک وجب از این خاک پاک به اشغال دشمنان این مرز و بوم درآید.

سدهی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: این نگاه انقلابی و جهادی بود که توانست سوسنگرد را آزاد کند و امروز نیز فقط با تکیه بر همین نگاه و نگرش می‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار