اجرای طرح داناب در ۶۸۹ مدرسه هرمزگان

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان ازاجرای طرح ملی داناب در مدارس استان خبر داد.

اجرای طرح داناب در ۶۸۹ مدرسه هرمزگانمدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت: طرح ملی داناب برای هشتمین سال در مدارس هرمزگان اجرا می‌شود.

دادی زاده افزود: طرح ملی داناب در ۶۸۹ مدرسه استان شامل ۴۹۰ مدرسه متوسطه اول و ۱۹۰ مدرسه متوسطه دوم اجرا می‌شود.
او گفت: از هر مدرسه ۳ ناجی و در مجموع هزار و ۴۷۰ ناجی وظیفه آموزش و فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از آب را بر عهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان هدف از اجرای طرح ملی داناب را توسعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و آموزش راه کار‌های مصرف بهینه منابع آبی عنوان کرد.

دادخواه مدیر جهاد دانشگاهی استان هرمزگان هم گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب با تحقیق و پژوهش و همچنین بررسی منابع و محتوا جزوات و کتاب‌هایی را برای آموزش دانش آموزان تهیه و در مدارس توزیع می‌کند.

او افزود:همچنین این نهاد در راستای اجرای طرح داناب آزمون‌هایی با هدف تعین میزان تاثیر گذاری محتوای آموزشی این کتاب‌ها و جزوات برای دانش آموزان برگزار می‌کند.

جمشید عیدانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: فرهنگ سازی برای بالا بردن دانش آبی مهم‌ترین هدف اجرای طرح داناب است.

او آموزش از سنین کم برای توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب را ضروری دانست و همکاری همه نهاد‌ها را لازمه اجرایی شدن این امر دانست.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: طرح داناب سبب افزایش ۲۵ درصدی دانش مصرف بهینه آب در دانش آموزان شده است و کمک چشمگیری به توسعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب کرده است.

عیدانی افزود:آموزش و پرورش به عنوان پیمانکار، جهاد دانشگاهی به عنوان و شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان مشاور اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب دراستان هستند.

او گفت: ۲۶ هزار دانش آموز در طرح ملی داناب مشارکت دارند.

این طرح با همکاری شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، اداره کل آموزش و پرورش استان و جهاد دانشگاهی استان اجرا می شود.

طرح ملی دانش آموزی داناب تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.


انتهای پیام/ر


اجرای طرح داناب در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.