بیانیه‌ دادستان کرمانشاه در خصوص اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اعلام کرد: تمامی اقدامات اشخاص فعال و سردسته‌ها در شکل گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی تحت رصد دقیق قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت : نیک وافقید که هیچ مطالبه‌ای ولو موجه و به حق در بستر ناامنی و با برهم زدن نظم و آرامش عمومی قابل تحقق نیست.

او ادامه داد: همین که دشمنان شناخته شده این مرز و بوم از این وقایع ناخوشایند با اشتیاقی وصف ناشدنی استقبال کرده و حمایت خود را از آن اعلام کرده‌اند، بیانگر آن است که حرکت در این مسیر، بازی در زمین دشمن و تلاش برای تحقق خواسته‌های نابجای آن‌ها است.

صادقی افزود: رفتار‌هایی مبتنی بر نقض آگاهانه و آشکار قانون، غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی که با هزینه بیت المال جهت ارائه خدمات به مردم بنا شده‌اند، انسداد معابر و ممانعت از تردد خودرو‌های امدادی برای انتقال بیماران اورژانسی و مهار آتش سوزی‌ها، ایجاد فضای وحشت و هراس در خیابان‌ها توام با اقدامات ساختار شکنانه و بازداشتن مردم از کسب و کار و مختل کردن جریان عادی امور وضعیت قابل تحملی نیست.

او افزود: این اقدامات، خاصه آنگاه که مسبوق به تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت عمومی است از جمله جرائمی هستند که مطابق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی قابل مجازات می‌باشند، حسب مقرره موصوف " کسانی که به طور گسترده مرتکب احراق و تخریب اموال عمومی شوند، به گونه‌ای موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور شده و ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی گردند، مستوجب مجازات شدید افساد فی الارض خواهند بود".

صادقی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اینگونه حوادث و اغتشاشات توسط اشرار با تشویق و حمایت معاندین و منافقین در حال ارتکاب است و بدون تردید صف این افراد از مردم با بصیرت و ولایت مدار کرمانشاه جداست و به شهروندان  اطمینان می‌دهیم مطابق دستورالعمل ریاست قوه قضائیه ضمن مراقبت نسبت به حقوق شهروندی، روند برخورد بدون چشم پوشی تا برچیده شدن اشراری که بطور سازمان یافته و شبکه‌ای و با رهبری معاندین سعی در ایجاد اختلال در امنیت جامعه دارند، باجدیت و قاطعیت ادامه خواهد داشت.

او گفت: تمامی اقدامات اشخاص فعال و سردسته‌ها در شکل گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی با ابزار‌های فنی تحت رصد دقیق قرار دارد، هرچند ممکن است بنا به ملاحظاتی بلافاصله بر مبنای یافته‌های میدانی اقدام به دستگیری افراد نشود.

صادقی افزود: تاکنون تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک کننده که به صورت سازمان یافته به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی و افرادی که در تخریب اموال عمومی نقش موثر داشته‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند و شناسایی تمامی افراد موثر در شکل گیری این وقایع با جدید تمام در دستورکار قرار دارد و از عموم شهروندان فهیم نیز انتظار دارد در شناسایی و معرفی این افراد با پلیس و نیرو‌های امنیتی همکاری کنند. اقتصاء دارد خانواده‌ها مراقب فرزندان و به ویژه جوانان خود باشند تا مبادا ناخواسته به سبب فریب، اغفال یا غلبه هیجان، به جرگه افراد مجرم و قانون شکن وارد شوند.

او افزود: به منظور سهولت در شناسایی و مدیریت میدانی اقدامات اغتشاشگران، شهروندان از استفاده از وسائل نقلیه شخصی در غیرموارد ضروری اجتناب کنند .

انتهای پیام/د

توضیحات دادستان کرمانشاه در مورد اغتشاشات اخیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
دادستان نت را بستان
آخرین اخبار