تهیه ۳ هزار تن ماسه و نمک برای یخ‌زدایی معابر همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از تهیه ۳ هزار تن ماسه و نمک برای یخ‌زدایی معابر همدان خبر داد.

تهیه ۳ هزار تن ماسه و نمک برای یخ‌زدایی معابر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وحید علی ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه تجهیزات و ماشین آلات برف‌روبی در شهر تأمین و تدارک دیده شده است،گفت: ۳هزار تن ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در شهر همدان تهیه و تأمین شده است و کیسه های ماسه و نمک در سطوح شیب‌دار و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر گذاشته شده و پاکبان‌های مناطق در سطح خیابان‌ها پخش می‌کنند.

 او گفت: ۱۰ دستگاه ماشین نمک پاشی مکانیزه در شهر همدان وجود دارد که به صورت مکانیزه ماسه و نمک را در سطح معابر پخش می‌کند.

 علی ضمیر با اشاره به اینکه کمیته برنامه‌ریزی‌های ستاد برف‌روبی از ماه‌های قبل تشکیل شده است، اظهار کرد: ۴۵ تیغه برف‌روب، گریدر، باب کت و کامیون‌های مورد حمل برف تجهیز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر اینکه دپوی خوبی در زمینه ماسه و نمک مورد نیاز یخ‌زدایی در شهر همدان انجام شده است است، افزود: 

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه ماشین آلات مورد نیاز از روزهای گذشته در مناطق مختلف مستقر شده‌اند، افزود: با توجه به بارش پراکنده برف از صبح روز گذشته نیز ماشین آلات در سطح معابر مستقر شده و در چند نقطه نیز نمک پاشی صورت گرفت.

او با تأکید بر اینکه ماشین آلات برف‌روبی برای جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی از قبل در مسیرها مستقر شوند، یادآور شد: ۵۰ مسیر اصلی تعریف شده تا ماشین آلات و تجهیزات در شهر مستقر شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد نقاط مشکل‌دار شناسایی و مشکل حل شده است، گفت: نقاط مشکل‌دار و مشکل ساز شهر همدان شناسایی و بیش از ۹۰ درصد آن حل شده است به‌طوریکه دیگر مشکل بحرانی روان آب‌ها را در همدان نخواهیم داشت.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه ۶۳ کیلومتر رودخانه در محدوده شهر همدان وجود دارد، بیان کرد: ۴۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها سرپوشیده بوده و از ابتدای سال لایروبی رودخانه‌ها و جوی‌ها انجام شده است.

او با بیان اینکه  طرح جمع آوری روان آب ها در بلوار مطهری همدان پیشرفت خوبی دارد، افزود: این پروژه که از بلوار ۹ دی آغاز شده و به میدان امام حسین(ع) انتقال می‌یابد، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر اینکه کارها تعطیل نشده و همچنان حفاری و لوله‌گذاری ادامه دارد، افزود: یکی از معضلات جدی شهر همدان سیل برگردان غربی است که باید از دانشگاه علوم پزشکی به سمت رودخانه منوچهری انتقال یابد.

علی‌ضمیر ادامه داد: به دنبال موافقت دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای این طرح هستیم تا با اصلاح جوی‌ها و  لوله‌گذاری‌ مقطعی کار انجام بگیرد.

انتهای پیام/ا

برف روبی و ماسه ریزی معابر همدان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.