اسکندریون گفت: جعفری و مظاهری ملی پوشان شنای ایران در کمپ ۱۰ روزه قطر در سطح عالی ظاهر شدند.

حمید اسکندریون رئیس کمیته فنی تیم ملی شنا در گفت و گو با  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمپ  روزه قطر بیان کرد: طبق تصمیم کمیته فنی و کادر فنی تیم ملی شناT علی جعفری و محمد مظاهری برای شرکت در کمپ ۱۰ روزه شنای قطر اعزام شدند. علی جعفری  نابغه ۱۵ ساله شنا  از استان مرکزی که در مسابقات رده‌های سنی آسیا علاوه بر کسب مدال برنز رکورد بزرگسالان را نیز جا به جا  کرد.  محمد مظاهری نخبه و متولد سال ۲۰۰۴ است. خوشبختانه شناگران ایرانی با توجه به آمادگی خوبی که دارند در این اردو  در سطح عالی ظاهر شدند و جزو نفرات مطرح و قوی این کمپ بودند. جعفری و  مظاهری  هم پای حریفان کره‌ای و مالزیایی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. این ۲ شناگر ایرانی در رکوردگیری  جزو نفرات برتر در رده سنی خود هستند.

در کمپ قطر 2 ملی پوش شنا ایران عالی ظاهر شدند

او گفت: با برنامه ریزی شورای المپیک آسیا به میزبانی شورای شنا قطر به مدت ۱۰ روز یک کمپ تمرینی و آموزشی برگزار شد. در این اردو ۴۰ کشور حضور دارند. مربیگری این دوره از کمپ به عهده مربیان کشور کانادا است که از مدرسان و مربیان با تجربه فدراسیون جهانی شنا هستند. طی این ۱۰ روز شناگران جوان ضمن تمرین ۲ جلسه‌ای در روز، تست‌های مختلفی از جمله آنتروپروتریک و آنالیز تکنیکی شنا انجام می‌دهند. خوشبختانه با پیگیری و نظر مساعد فدراسیون شنا اعزام‌های خوب با امکانات سخت افزاری برای ملی پوشان فراهم شد. در سال گذشته نیز سینا غلامپور ۶ ماه در اردوی فینا به میزبانی تایلند حضور داشت.

رئیس کمیته فنی تیم ملی شنا عنوان کرد: حضور در این اردو سبب آشنایی این ۲ ملی پوش با تمرین روز دنیا، آمادگی روحی و روانی و آشنایی با فرهنگ و عادات سایر حریفان شد. هر روز جلسه‌ای برای ارتقا، برنامه ریزی در شنا و اصول مربیگری روز دنیا توسط این مربیان ارائه می‌شد که می‌تواند در سازماندهی و برنامه ریزی در رده‌های سنی مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

در کمپ قطر ۲ ملی پوش شنا ایران عالی ظاهر شدند

در جام جهانی شناگران ایرانی با بهترین های دنیا رقابت کردند

او درباره عملکرد تیم ملی شنا در جام جهانی اظهار کرد: در مسابقات جام جهانی که میزبانی قطر برگزار شد ۳ شناگر از کشورمان به عنوان مسابقات تدارکاتی برای ورودی المپیک شرکت کردند. با توجه به شروع تمرینات فصلی، انتظار زیادی جهت جابه جایی رکورد یا بهترین رکورد از  شناگران نداشتیم. البته مهدی انصاری بهترین رکورد شخصی امسال خود را در ۱۰۰ متر  پروانه تکرار کرد و بنیامین قره حسنلو در حد انتظار ظاهر شد، اما علیرضا یاوری نتوانست در حد انتظار ظاهر شود.  

او در پایان بیان کرد: مهم‌ترین دست آورد این مسابقات کسب تجربه برای شناگران در کنار بزرگان شنای دنیا بود. هر ۳ شناگر ایرانی در بهترین دسته‌ها و با بهترین قهرمانان دنیا به رقابت پرداختند. امیدواریم شناگران ایرانی جهت کسب سهمیه  المپیک ۲۰۲۰ توکیو   نتایج بهتری کسب کنند و شنای ایران رابه  آسیا و دنیا نزدیک کنند.


بیشتر بخوانید: قول کسب مدال در قهرمانی آسیا نمی‌دهم/تاکید چیریچ روی دفاع تیمی است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار