طرح چین و روسیه برای رفع تنش‌ها در شبه‌جزیره کره

معاون وزیر خارجه روسیه از طرح جدید پکن و مسکو برای رفع تنش‌ها در شبه‌جزیره کره خبر داد.

طرح جدید چین و روسیه برای رفع تنش‌ها در شبه جزیره کرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه از طرح جدید چین و روسیه برای رفع تنش‌ها در شبه جزیره کره خبر داد.

مورگولوف در جمع خبرنگاران گفت: ما اخیرا با همکاران چینی خود در مورد نسخه به روز رسانی شده این طرح توافق کردیم. این نسخه به روز شده در میان همه شرکا توزیع خواهد شد. البته این پیش‌نویس طرح است نه سند هماهنگ شده.

این مقام روس خاطرنشان کرد مسکو و پکن پیش از این طرح مورد نظر خود را که شامل اعمال مقررات اقتصادی، سیاسی، نظامی و بشردوستانه با هدف تثبیت اوضاع در منطقه شبه جزیره کره است، ارائه کرده بودند.

وی افزود: ما این طرح را ارائه دادیم و بازخورد شرکای خود را دریافت کرد و سپس طبق آن یک نسخه به روز رسانی شده را تهیه کردیم تا واکنش‌ها به آن را بررسی کنیم. پیش نویس این طرح همچنین به «کوهو سون هویی» معاون وزیر خارجه کره شمالی که هم اکنون در سفر رسمی خود در مسکو به سر می‌برد، تحویل داده می‌شود.

سال‌هاست که برنامه هسته‌ای کره شمالی نگرانی‌های زیادی را در جامعه بین المللی برانگیخته است.

از سال ۲۰۱۸، آمریکا و کره شمالی طی دو اجلاس در سنگاپور و ویتنام در صدد آن بودند که اقداماتی برای عادی سازی روابط پیش بگیرند که مذاکرات بین آن‌ها متوقف شد. در حال حاضر، آمریکا خواستار تصمیم قاطع پیونگ یانگ برای لغو برنامه‌های هسته‌ای و موشکی است و کره شمالی اجرای این تصمیم را در گروی اجرای وعده آمریکا مبنی بر لغو تحریم‌ها می‌داند.

چند روز قبل، خبرگزاری رسمی کره شمالی از برگزاری رزمایش نظامی نیروی هوایی و پدافند هوایی کره شمالی با حضور و نظارت کیم جونگ اون، رئیس این کشور، خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، چین ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار