رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر خبرداد؛

پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی پروژه آبخیزداری گل رودبار

عبدوس بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آبخیزداری گل رودبار ۶۵ درصد است، گفت: این طرح با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آبخیزداری گل رودبار واقع در آسوران و چاشم مهدی‌شهر ۶۵ درصد است، گفت: این طرح با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.

او بابیان اینکه این بند‌های سنگ و ملاتی امسال آماده بهره‌برداری خواهند شد، افزود: در این پروژه سنگی ملاتی درمجموع دو هزار و ۶۶۰ مترمکعب مصالح سنگ و سیمان بکار رفته است و میانگین قادر به قادر به استحصال و جمع‌آوری ۲۰۵ هزار مترمکعب آب در سال خواهد بود.

عبدوس بابیان اینکه این حوزه آبخیز ۱۹ هزار و ۱۹۰ هکتار وسعت دارد، بیان کرد : علاوه بر عملیات فیزیکی که هم‌اکنون در حال انجام است عملیات بیولوژیک نیز شامل بذرکاری بادام‌کوهی در سطح ۵۰ هکتار، کاداستر اراضی ملی در سطح بیش از ۱۴ هزار هکتار، جایگزینی سوخت فسیلی شامل توزیع آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی، حفاظت و قرق، گشت و مراقبت اجرا خواهد شد.

عبدوس در ادامه تصریح کرد: کنتـرل و جلوگیری از وارد شدن رسوبات به حوزه گل رودبار و پیشـگـیـری از وقوع سیل و خسارات وارده به شهر شهمیرزاد و ساکنان محدوده این پروژه ازجمله اثرات مثبت آن محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر افزود: کنترل هرز آب، کنترل سیلاب و کاهش خسارت سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، احیاء و توسعه پوشش گیاهی و درنهایت رضایت بهره‌برداران زیر حوضه منطقه گل رودبار از دیگر اهداف مهم این پروژه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح

حوزه آبخیز شهرستان مهدیشهر ۱۹ هزار و ۱۹۰ هکتار وسعت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار