حماس: آمریکا قیم قوانین بین‌المللی نیست

عضو دفتر سیاسی حماس در انتقاد از حمایت آمریکا از ساخت شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد واشنگتن مالک قوانین بین‌المللی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الرساله نت‏، ماهر عبید، عضو دفتر سیاسی حماس، در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، اعلام کرد واشنگتن مالک قوانین بین‌المللی نیست.

او تاکید کرد: اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا تنها رشوه سیاسی است که ترامپ با آن از خود دفاع می‌کند. آمریکا، کشور استعمارگری است که در جنایات علیه ملت فلسطین شریک است و دولت افراطی آن مالک و قیم قوانین بین‌المللی نیست.

این عضو حماس در ادامه افزود: اشغالگری، شهرک‌سازی، تصاحب اراضی و الحاق قدس و جولان (به سرزمین‌های اشغالی) اقداماتی غیرقانونی است و با همه قوانین داخلی و بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت مغایرت دارد.

چند روز پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با اعلام اینکه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی نیست، بار دیگر حمایت واشنگتن از اشغالگری این رژیم را نشان داد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار