دستور ویژه نوبخت برای تعیین سهمیه بنزین معلمان مناطق محروم و روستایی

معلمان مناطق محروم و روستایی از افزایش هزینه‌های رفت‌وآمد به مدرسه با افزایش قیمت بنزین می‌گویند؛ نوبخت از دستور ویژه خود برای تعیین سهمیه بنزین معلمان مناطق محروم و روستایی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام خبر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، برخی معلمان که محل تدریسشان در مناطق روستایی و عشایری است و در میان آن‌ها به‌صورت ویژه‌تر معلمان خرید خدمات آموزشی که حداقل حقوق را هم دریافت نمی‌کنند با مشکلات مختلفی مواجه خواهند شد.

دستور ویژه نوبخت برای تعیین سهمیه بنزین معلمان مناطق محروم و روستایی

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد چاره‌اندیشی برای وضعیت این معلمان یا اختصاص حق ایاب و ذهاب می‌تواند به عنوان یک ضرورت مطرح شود.

محمدباقر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمانی که محل خدمت آن‌ها در روستا‌ها یا مناطق عشایری است، اظهار کرد: به وزیر آموزش‌وپرورش مأموریت داده‌ایم تا در هر موردی که آموزش‌وپرورش نیاز به اختصاص سهمیه بنزین دارد، درخواست را اعلام کنند.

وی افزود: پس از اعلام درخواست از سوی آموزش‌وپرورش و ارزیابی آن می‌توانیم برای تأمین سهمیه بنزین اقدام کنیم.

یکی از معلمان عشایری درباره مشکلات برخی معلمان در پی افزایش قیمت بنزین گفته بود: روزانه ۲۱۲ کیلومتر مسیر رفت‌وبرگشتم به مدرسه است، آن هم در استان سیستان وبلوچستان که زیرساخت مناسبی ندارد، با توجه به اینکه با همکارانم سرویس‌بندی کرده بودیم ماهانه ۱۲۰ لیتر مصرف بنزین داشتم یعنی ۱۲۰ هزار تومان، اما از الان باید ماهانه ۲۷۰ هزار تومان برای بنزین پرداخت کنم و هزینه‌ام دو برابر شده است از طرفی هزینه رفت‌وآمد معلمان عشایری را هم سال‌هاست حذف کرده‌اند با این حقوق کم چگونه به فکر زندگی نرمال باشم؟

محمدرضا سیفی؛ مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز از تلاش وزیر آموزش‌وپرورش برای اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمان مناطق عشایری و روستایی خبر داده و گفته بود: "وزیر آموزش‌وپرورش هم تأکید دارد که حتماً برای معلمان عشایری در مناطق محروم، روستایی و مرزی از طریق دولت سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا خللی در روند آموزش ایجاد نشود. آموزش‌وپرورش پیشنهاد داده است همانگونه که برای سرویس مدارس سهمیه ویژه بنزین اختصاص یافته برای راهبران آموزشی هم این کار انجام شود چرا که نقش آن‌ها در کاهش ترک تحصیل دانش‌آموزان، بالا بردن انگیزه به ویژه در بین دانش‌آموزان دختر و در نهایت افزایش پوشش تحصیلی بسیار مهم است. "

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۹:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
فقط معلمان در مناطق محروم هستند؟
منم ازکادربهداشت هستم روزانه120کیلومترمسیررفت وبرگشت دارم به محل کارم تکلیف ماچیست؟
خواهشاصدای ماهم به گوش مسئولین برسانید
Iran (Islamic Republic of)
معلمَ مناطق محروم
۱۹:۰۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
با سلام. من معلم تازه استخدام یکی از مناطق روستایی در یکی از شهرستان های محروم استان فارس هستم. از مرکز شهرستان تا آن روستا حدود ۹۰ کیلومتر است. که هر روز صبح مجبوریم با تاکسی به همراه سه نفر از همکارانمان به آن روستا عزیمت کنیم. دو سه روز قبل راننده سرویس به ما گفت باید مبلغی حدود دو برابر و نیم کرایه الان بدهید. هر جور حساب می کنم باید یک چیزی هم روش بگذاریم و بابت کرایه بدهیم. تازه اگه وام و قسط هم نداشته باشیم. آخه ما که تازه استخدام شده ایم تا کی باید فکر یک پس اندازی باشیم که بتوانیم لا اقل یک خانه ای اجاره کنیم چه برسد به خریدش. چرا این بلا را بر سر ما میارید؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اگر واقعا دلشون برای معلم سوخته حق ایاب و ذهاب به معلمان بدهند..راستی از رتبه بندی چه خبر؟؟؟قرار بود به حقوق ما ۴۰۰ تا ۶۰۰ اضافه بشه اما خبری نشد فکر کنم این خبر تو اغتشاشات اشرار کُشته شد....از شما خواهش میکنم رتبه بندی را سوال کنید ما صدامون از مناطق محروم به جایی نمیرسه برید بپرسید از دولت که چرا هنوز رتبه بندی اجرا نشد...حق ایاب و ذهاب هم باید بدن چون سرویس من قبلا ۲۵۰ هزار میگرفت الان گفته ۵۰۰ هزار باید پول سرویس بدین رتبه بندی که نشدیم هیچ ی چیزی هم بدهکار شدیم به سرویسمون
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
از آقای نوبخت خواهشمندیم که برای رتبه بندی معلمان دستور ویژه و عاجلی بفرماییند آدر ماه هم رسید خبری از احکام جدید معلمان نشد.چرا؟؟؟؟!!!!!!!!
آخرین اخبار