۶۰۰ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی است

۶۰۰ مدرسه در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا براتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت مقاوم سازی مدارس گفت: هم اکنون ۱۰۴ مدرسه تخریبی و ۶۰۰ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی در استان فعال است که برای تخریب و بازسازی این مدارس بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او به حمایت خیران در حوزه مدرسه‌سازی تاکید کرد و گفت: با تخصیص اعتبارات دولتی تخریب و بازسازی این مدارس زمان‌بر خواهد بود.

براتی، با بیان اینکه در استان ۸۹ طرح مدرسه‌سازی نیمه‌تمام فعال است، گفت: ۳۰ طرح از این تعداد مهرماه امسال به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

او ادامه داد: ۶۵ طرح از این تعداد از محل کمک‌های خیران احداث شده است.

براتی گفت: در استان ۳۳۰ خیر در ساخت فضا‌های آموزشی فعالیت دارند که از سال ۶۱ تاکنون ۳۰۶ مدرسه در قالب یکهزار و ۵۵۰ کلاس درس با زیربنای بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع توسط این خیران احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی استان در بحث اقتصاد مقاومتی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که به ریاست رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود، قرار گرفته است.

براتی با تاکید بر اینکه برای تکمیل و تجهیز این ۸۹ طرح نیمه‌تمام در استان ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل و ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مورد نیاز است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده این طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/خ

ضرورت مقام سازی مدارس در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.