هیچ کالای اساسی و غیراساسی مجوز افزایش قیمت ندارد

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: بنا بر اعلام ستاد تنظیم بازار کشور کالاهایی که قبل از مصوبه افزایش نرخ بنزین اجازه بالا بردن قیمت‌ها را گرفته‌اند اکنون دیگر نمی‌توانند چنین اقدامی را اجرایی کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اعلام دولت درباره افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن با تایید سران قوای سه‌گانه و تاثیر آن بر بازار، اظهار داشت: از جمعه ۲۴ آبان ماه بازرسی‌های مداوم اصناف با ۸۷ بازرس ثابت و ۲۴۲ بازرس افتخاری بر وضعیت بازار آغاز شده است.

او پیرامون اینکه بنا بر دستور ستاد تنظیم بازار کشور، هیچ کالای اساسی و غیراساسی مجوز افزایش قیمت ندارد، افزود: نباید صنفی به بهانه افزایش اعلام رسمی نرخ بنزین، قیمت کالایی را بالا ببرد و حتی اقدام به گران‌فروشی کند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: بنا بر اعلام ستاد تنظیم بازار کشور کالا‌هایی که قبل از مصوبه افزایش نرخ بنزین اجازه بالا بردن قیمت‌ها را گرفته‌اند اکنون دیگر نمی‌توانند چنین اقدامی را اجرایی کنند.

او با بیان اینکه مجموعه مدیریت بازرسی اصناف با شدت با تخلفات گران فروشی در بازار اصفهان برخورد خواهند کرد، گفت: طی ۲۵ و ۲۶ آبان ماه با یک‌هزار و ۲۵۳ بازرسی در سطح شهر ۴۰ پرونده از سودجویی و تخلف از اصناف مختلف تشکیل شده است.

محمدی فشارکی با تاکید بر اینکه بازار اصفهان تحمل گران‌فروشی، تخلف و افزایش قیمت‌ها را ندارد، اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بالغ بر ۵۸ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۸۴۰ ریال بوده است.

او ۱۸ مورد گران‌فروشی، ۱۵ تخلف عدم درج قیمت، نبود دستورالعمل‌های بهداشتی و صورتحساب را به ترتیب بیشترین تخلفات طی بازرسی‌های چند روز اخیر در بازار اصفهان برشمرد و بیان کرد: بازرسان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان مردم تخلفات و گران‌فروشی کالا‌ها را به اصناف گزارش کنند، افزود: شهروندان هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه‌های ارتباطی و تلفن‌های ۳۲۳۵۲۰۱۲ و ۱۳ و ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و یا لینک گزارش‌های مردمی در وب سایت www.bazresiasnafisf.ir به واحد بازرسی و ستاد خبری رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیریت در استان اصفهان اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

 

قیمت کالا و خدمات در اصفهان زیر ذره‌بین ۳۲۹ بازرس اصناف قرار گرفت

منبع:تسنیم

برچسب ها: اصناف ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
گوجه گرون شد این اولیش بود