رئیس‌جمهور خودخوانده بولیوی پیش‌نویس قانون جدید انتخابات را به مجلس ارائه کرد

جنینه آنز پیش‌نویس قانون جدید انتخابات را به مجلس بولیوی ارائه داد تا زمینه را برای تشکیل دادگاه عالی جدید انتخابات و برگزاری انتخابات عمومی فراهم شود.

رئیس‌جمهور خودخوانده بولیوی پیش‌نویس قانون جدید انتخابات را به مجلس ارائه کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جنینه آنز، رئیس‌جمهور خودخوانده بولیوی که بلافاصله پس از استعفای اوو مورالس خود را به این سمت منصوب کرد، پیش نویس قانون جدید انتخابات را به مجلس این کشور ارائه کرد تا زمینه را برای برگزاری یک انتخابات عمومی جدید فراهم کند.

آنز در یک کنفرانس خبری روز گذشته گفت: «در این پیش‌نویس ممکن است اصلاحاتی صورت بگیرد، اما دولت تمایل دارد آن را به عنوان سند اصلی (برای برگزاری انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری) قلمداد کند».

آلوارو کومبرا، وزیر دادگستری دولت آنز، نیز که در این نشست خبری حضور داشت گفت دولت به دنبال آن است تا طی ۱۵ روز ترکیب دادگاه انتخابات را مشخص کند. این وزیر افزود مقامات به هنگام تشکیل این دادگاه توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی را در نظر می‌گیرد.

روز گذشته، آنز به خبرنگاران گفت انتخابات عمومی جدید ممکن است در همان روز تعیین فرم دادگاه انجام شود. این در حالی است که مجلس عالی بولیوی که در تحت کنترل حزب رئیس‌جمهور مستعفی این کشور قرار دارد معتقد است برگزاری انتخابات بدون رای‌گیری و تصویب قانون نامشروع است. این نمایندگان مجلس نسخه خود از قانون انتخابات را به کمیسیون قانون اساسی این کشور ارائه کرده‌اند.

مورالس اوضاع بولیوی را کودتا توصیف کرده و گفته است قصد دارد از مکزیک که به آنجا پناهنده سیاسی شده است به کشور بازگردد. با این حال، او خواستار ضمانت‌های امنیتی از سوی مقامات دولت موقت شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار