اظهار بی‌اطلاعی پنتاگون از طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از کره جنوبی

وزیر دفاع آمریکا از گزارش روزنامه کره جنوبی درباره طرح خروج ۴ هزار نیروی آمریکایی از این کشور، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اظهار بی‌اطلاعی پنتاگون از طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، از طرح خروج ۴ هزار نیروی آمریکایی از کره جنوبی در صورت شکست مذاکرات سهیم شدن در هزینه‌های نظامی میان دو کشور، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او امروز در سفری که به ویتنام داشته است، در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش روزنامه «چوسون ایلبو» کره جنوبی درباره این طرح، گفت: «من این موضوع را نشنیده‌ام. من همواره چنین گزارش‌هایی را در رسانه‌ها می‌خوانم که نادرست یا غیر دقیق یا اغراق شده‌اند.»

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تهدیدی مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکا از کره جنوبی وجود دارد، گفت: «ما متحدانمان را در مورد این مسئله تهدید نمی‌کنیم. این تنها یک مذاکره است.»

بنا بر گزارش‌ها، آمریکا روز سه‌شنبه از کره جنوبی خواسته بود ۵ میلیارد دلار هزینه استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور را پرداخت کند.

یک مقام آمریکایی در این باره گفته بود: در صورتی که کره جنوبی از پرداخت این مبلغ امتناع کند، دولت ترامپ یک تیپ (شامل سه تا چهار هزار نفر) را از این کشور خارج خواهد کرد.

در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار