رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد؛

تسریع در روند خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضوی

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: جریان خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضوی تسهیل و تسریع می‌شود.

تسریع در روند خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در آیین شکرانه خدمت که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: در این مراسم نمایندگان اقشار مختلفی حضور یافته اند که در ایام دهه پایانی صفر لباس خادمی بر تن کرده بودند تا به شعار «همه خادم الرضاییم» جامه عمل بپوشانند. توفیق خدمت به زائران امام رضا (ع) پاداش بزرگی به همه خدمت‌رسانان بود، اما به رسم حق‌شناسی از اقشار خدمت رسان مراسمی جهت تقدیر از افرادی که در دستگاه‌های مختلف منشا خدمت‌رسانی بوده اند برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه ۵ هزار هیئت مذهبی در ایام دهه آخر ماه صفر به مشهد مشرف شده‌اند، تصریح کرد: با همت و تلاش و استفاده از تجارب گران‌سنگ گذشته می‌توانیم نمونه‌ای از الگو‌های خدمت به آحاد جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کنیم.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در حرم مطهر امام رضا (ع) برای خدمت به صورت افتخاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در بخش‌های مختلف سازماندهی شدند.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد افزود: پس از اجرای موفق پویش «منزل من هم زائرسراست» مراسمی جهت تقدیر از شرکت کنندگان در این طرح برگزار شد و چندین نفر داوطلب شدند تا در همه ایام سال منازل آن‌ها میزبان زائران امام رضا (ع) باشد.

او تصریح کرد: جلوه‌هایی از ارادت در خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) در دهه آخر صفر در خاطرات خادمان منعکس شده که هر کدام از این موارد بدون پشتوانه الزامات و دستورات اداری و حکومتی به وقوع پیوسته است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مهم‌ترین مسئولیتی که برعهده ما قرار داده شده، تسهیل و تسریع جریان خدمت است و باید در این زمینه گام‌های موثر و اساسی برداریم.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد افزود: برخی از متخصصان و پزشکانی که به صورت داوطلب در ایام اربعین حسینی (ع) به زائران خدمت رسانی می‌کردند، در ایام دهه آخر صفر نیز خدمت رسانی خود را در حوزه سلامت به زائران امام رضا (ع) ادامه دادند و الحمدالله هر سال شاهد گسترش و توسعه این فرهنگ و نهضت خدمت رسانی هستیم.

او تصریح کرد: امسال در پویش جهاد خدمت بیش از ۲۲ هزار نفر اعلام آمادگی کردند تا به زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خدمت رسانی کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: زائران پیاده هر کدام سرمایه بزرگی برای سازندگی معنوی و معرفتی جامعه هستند که باید با برنامه ریزی در وهله نخست برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در مرحله بعد برای ارتقای و رشد ظرفیت‌های معنوی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، از این فرصت استفاده کنیم.
 
انتهای پیام// ز.م
 

افزایش خدمات آستان قدس رضوی به زائران امام رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.