سوء استفاده مهاجمان از حفره امنیتی دوربین اندروید

مشکل امنیتی در دوربین گوشی‎‌های اندرویدی پیش آمده که آن‌ها را طعمه‌ای راحت‌ برای مهاجمان کرده است.

سوء استفاده مهاجمان از حفره امنیتی دوربین اندرویدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی مشکلی یافت شده است که دوربین گوشی‌های اندرویدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر اساس خبر‌های منتشر شده دوربین پیش‌فرض گوگل همراه با تعداد زیادی از برنامه‌های عکس‌برداری توسعه‌دهندگان دیگر دارای یک مشکل امنیتی هستند.

یک گروه متشکل از محققان امنیتی موفق به پیدا کردن راهی برای دسترسی به حافظه تلفن برای دور زدن مجوز‌های اندروید شدند. اگرچه اکثر گوشی‌های هوشمند اکنون در مقابل این مشکل مقاوم شده‌اند، اما کسانی که از رام‌های مخصوص بدون بروزرسانی و نرم‌افزار‌های جانبی استفاده می‌کنند در معرض این مشکل هستند.

مشکل پیش آمده در دوربین گوشی‌های اندروید

گوگل برنامه‌های شخص ثالث را برای دسترسی به تصاویر و ویدئو‌های گوشی و استفاده از دوربین مجبور به دریافت مجوز می‌کند، اما محققان توانستند بدون توافق صریح کاربر، اجازه استفاده از برنامه را دریافت کنند. با دستکاری اقدامات و اهداف خاص، مهاجم می‌تواند به برنامه دوربین دست پیدا کنند، این بدان معناست که آن‌ها می‌توانند بدون رضایت کاربر عکس بگیرند و فیلم ضبط کنند.

علاوه‌ بر این در یک سناریوی خاص، این مشکل به مهاجمان اجازه می‌دهد که بتوانند کنترل حافظه دستگاه‌ها و همچنین ابرداده‌های GPS ذخیره شده در تصاویر و ویدئو‌های EXIF را در دست بگیرند. حتی این محققان ویدئویی از نحوه کار خود و دور زدن مجوز‌های اندروید منتشر کرده‌اند که کاربران را بیشتر با این مسئله روبه‌رو می‌کند.


بیشتر بخوانید: تهدید زندگی کاربران به وسیله دستیاران صوتی 


سوء استفاده مهاجمان از حفره امنیتی دوربین اندروید

این در پشتی که باعث نفوذ مهاجمان به دستگاه اندرویدی کاربران می‌شود تنها مختص به گوشی‌های پیکسل گوگل نیست و تولیدکنندگان دیگر را نیز شامل می‌شود؛ سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که نام آن در این مسئله زیاد به چشم می‌خورد. این بروزرسانی در ماه جولای منتشر شد و پس از این که تیم تحقیقات درباره این مشکل با گوگل و سامسونگ تماس حاصل کردند. این دو شرکت نیز به سرعت پچ‌هایی برای رفع این مسئله منتشر کردند.

گوگل، این غول جست,جو، همچنین با تمام تولیدکنندگان دیگر در مورد این مشکل تماس گرفته و پچ مروبوطه را بین آن‌ها توزیع کرده است تا همه از نرم افزار‌های رسمی استفاده کنند و همچنان از طرف سازنده خود پشتیبانی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نرم‌افزار دوربین اندروید راهی برای ورود مهاجمان به دستگاه شما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Yosef
۰۹:۰۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
دیگه حریم خصوصی معنی نداره کلا خارجیا با برنامه هاشون برنامه ها خودی هم که بدتر از اونا هرچی نصب میکنی اجازه دسرسی به همه چی میخواد در صورتی که اصلا نیازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
yjcبگو وصل کنن نتو بابا
Iran (Islamic Republic of)
درسته
۰۲:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
دقیقا عین پیام رسان های داخلی که هی ازت عکس میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اپ ها رو تا جایی که امکان داره فقط از گوگل پلی نصب کنید که دچار مشکل نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
برنامه‌هایی‌که‌آپدیت‌وبروز‌نیستندآسیب‌پذیر‌هستند‌که‌نرم‌افزارسامسونگ
داره‌هشدار‌میده‌روی‌گوشیها‌وبرنامه‌مورد‌نظر‌باید‌حذف‌بشه
Iran (Islamic Republic of)
شومبول
۲۲:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
نتو وصل کنین حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
باوا نت وصل کنیدععععععععع
آخرین اخبار