شهروندان فریب کلاهبرداران در فضای مجازی نخورند/کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در آباده به آخر خط رسید/مرگ پیرزن ۷۶ ساله بر اثر سقوط از پله

مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲ میلیارد کالای قاچاق در شیراز

سرپرست پلیس آگاهی استان از کشف ۹۹ کارتن لوستر قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی بیان کرد: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقدای کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۹۹ کارتن لوستر قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کنند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهروندان فریب کلاهبرداران در فضای مجازی نخورند

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه شهروندان فریب کلاهبرداران در فضای مجازی نخورند، گفت: بعضی از کلاهبرداران سایبری با تبلیغات جعلی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ثبت نام کارت سوخت، شهروندان را به صفحات جعلی (فیشینگ) هدایت و از حساب آن‌ها برداشت‌های غیر مجاز می‌کنند.

سرهنگ دوم حشمت سلیمانی بیان کرد: با توجه به اجرای طرح مصرف بهینه سوخت در ایام اخیر، بعضی از کلاهبرداران سایبری با تبلیغات جعلی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ثبت نام کارت سوخت، ثبت نام بسته‌های حمایتی، ثبت نام ناوگان تاکسی‌های اینترنتی و ثبت نام افزایش سهمیه سوخت، شهروندان را به صفحات جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند و با دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد از حساب آن‌ها برداشت‌های غیر مجاز می‌کنند.

او افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند هرگز فریب اینگونه آگهی‌های جعلی را نخورند و در صورت هرگونه ثبت نام و یا موارد مشابه، مراتب از طریق جراید و یا صدا و سیما اطلاع رسانی می‌گردد.

سرهنگ دوم سلیمانی تصریح کرد: شهروندان دقت کنند که با رعایت چند نکته ساده می‌توانند درگاه جعلی (فیشینگ) را از درگاه‌های اصلی تشخیص دهند که از بارزترین خصوصیات درگاه‌های بانکی اصل، داشتن پروتکل ""https در ابتدای آدرس صفحه و لفظ صحیح "شاپرک" در نوار آدرس می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: کلیه شهروندان می‌بایست با مراجعه به بانک‌ها، اقدام به فعال کردن رمز‌های پویای خود کنند که گرفتار صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی نشوند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شهروندان حتما با هوشیاری کامل فریب اینگونه تبلیغات کلاهبرداران را نخورند و ضمن اطلاع رسانی به اعضای خانواده، در صورت مواجه به این چنین موضوعاتی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

توقیف پژو و کشف کالای قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی خنج از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ دوم کرامت کریمی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاقچیان، یک سواری ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را در محور‌های مواصلاتی شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۳۰۹ عدد آبمیوه، ۲۴ بسته پاکت چای، ۱۲۰ بسته بیسکویت، ۴۰ بسته کاپوچینو و ۲۴ طاقه ایزوگام قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ دوم کریمی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف موتورسیکلت قاچاق درکازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق شدند طی بازرسی از منزلی، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کاوازاکی ۲۵۰ را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری یک نفر متهم، تصریح کرد: ارزش ریالی این وسیله نقلیه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در آباده به آخر خط رسید

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی از یک کارخانه به بهانه خرید کاشی و سرامیک کرده بود.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی مراجعه و دادخواهی نماینده حقوقی کارخانه کاشی پاسارگاد سرام به کلانتری مرکزی شهرستان آباده مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی به بهانه اخذ نمایندگی و خرید کاشی و سرامیک، با توجه حساسیت موضوع مراتب سریعاً در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان افزود: ماموران پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات محسوس و نامحسوس و بکارگیری شگرد‌های خاص، مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار حبیبی بیان کرد: متهم در بازجویی فنی و تخصصی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: افراد سود جو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به نیت شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند و در این زمینه شهروندان می‌بایست هوشیار باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

مرگ پیرزن ۷۶ ساله بر اثر سقوط از پله

فرمانده انتظامی شیراز از مرگ پیرزنی ۷۶ ساله بر اثر سقوط از پله در یکی از محله‌‍‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی  بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پیرزنی ۷۶ به دلیل نامعلوم از پله منزل به پائین سقوط کرده و منجر به فوت وی شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: جسد متوفی برای بررسی بیشتر و سیر مراحل قانونی به پزشک قانونی ارسال شد.

کشف محموله میلیاردی انجیر مسروقه در داراب

فرمانده انتظامی استان از کشف یک محموله انجیر مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت کامیون حامل ۹ تن انجیر در محور‌های مواصلاتی شهرستان داراب، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات مقدماتی را برای کشف کامیون و محموله مسروقه آغاز کردند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند کامیون را در یکی از محور‌های فرعی شهرستان داراب بدون بار انجیر کشف کنند، گفت: پلیس با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شد مقدار ۹ تن انجیر مسروقه در حالی که در یک منزل متروکه در شهرستان زرین دشت دپو شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی شدن سارقین، تلاش برای دستگیری آنان با جدیت ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار