پرندگان مهاجر تا پایان اسفند مهمان کرمانشاه هستند

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: قصرشیرین و سرپل‌ذهاب فرودگاه‌های اصلی پرندگان مهاجر در کرمانشاه هستند.

پرندگان مهاجر تا پایان اسفند مهمان کرمانشاه هستندبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی زمان خان‌محمدی رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هر سال با شروع فصل سرما پرندگان آبزی و کنار آبزی از نواحی سردسیر به سمت منطقه ما می‌آیند، گفت: پرندگان در نقاط مختلفی از استان فرود می‌آیند که آبگیر‌های مناطق گرمسیر خصوصا سد شهدای قصرشیرین و همچنین آبگیر‌های دشت ذهاب محل اصلی فرود آن‌ها است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: اگرچه همیشه از تالاب هشیلان نیز به عنوان یکی از مقاصد فرود پرندگان یاد می‌شود، اما تعداد پرندگانی که وارد محدوده تالاب هشیلان می‌شوند بسیار کمتر از مناطق گرمسیر قصرشیرین و سرپل‌ذهاب است.

به گفته خان محمدی، این پرندگان شامل انواع اردک و غاز، حواصیل، اگرت، ماهی خورَک ابلغ، پاشَلَک، خروس کولی هستند اگر بخواهیم تمام پرندگان مهاجری که در فصل سرما از این منطقه تردد دارند را حساب کنیم، آمار آن‌ها از چند میلیون نیز بیشتر خواهد شد.

خان‌محمدی ماندگاری این پرندگان در مناطق گرمسیر کرمانشاه را به طور معمول تا پایان اسفند و یا اوایل فروردین دانست گفت:  ایام تشدید فعالیت یگان‌های حفاظت به منظور جلوگیری از شکار پرندگان را داریم و به مردم و شکارچیان توصیه داریم از آسیب رساندن به این پرندگان که مدتی در کرمانشاه مهمان ما هستند، خودداری کنند.


بیشتر بخوانید:آغاز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه




انتهای  پیام/ز

 

تشدید فعالیت یگان‌های حفاظت برای جلوگیری از شکار پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار