آغاز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه، گفت : به دلیل خطر آنفلوآنزای پرندگان هرگونه شکار پرنده آبزی، کنارآبزی و خشکی‌زی ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه کم کم آغاز شده، گفت : موج اصلی ورود این پرندگان را از ۱۵ آبان داریم و این پرندگان معمولا تا اسفند ماه در نواحی آبگیر کرمانشاه می‌مانند.

او از ورود این پرندگان از سه جبهه شمال، غرب و جنوب شرقی کشور یاد کرد و گفت : پرنده‌های مهاجر عمدتا شامل انواع اردک، انواع قو و حواصیل‌ها هستند که از نواحی غرب وارد کرمانشاه می‌شوند.

 ولی زاده گفت: این پرندگان عمدتا در نواحی مانند تالاب هشیلان، حاشیه رودخانه‌هایی مانند قره‌سو، گاماسیاب، راوند، رودخانه‌های فصلی و حتی برخی سد‌ها مستقر می‌شوند.

او از آغاز سرشماری پرندگان آبزی در آذرماه هم خبر داد و گفت: برای سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی از تجهیزات مدرنی که در اختیار داریم از جمله پهپاد‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه درباره احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و افزود: در برخی نقاط کشور کانون‌هایی از بیماری وجود داشته که نگرانیم این بیماری به استان ما هم منتقل شود.

ولی زاده از پایش مستمر پرندگان مهاجر خبر داد و گفت: محیط‌بانان هرگونه تلفات احتمالی را سریعا به اطلاع ما می‌رسند و ما نیز دامپزشکی را برای نمونه‌برداری و بررسی در جریان می‌گذاریم.

او از آماده‌باش کامل برای مقابله با این بیماری همزمان با ورود پرندگان مهاجر یاد کرد و افزود: از شکارچیان می‌خواهیم از هرگونه شکار پرندگان آبزی، کنارآبزی و حتی خشکی زی خودداری کنند و مردم نیز از خرید و مصرف پرندگان وحشی اجتناب کنند.

ولی زاده از مردم خواست هرگونه تلفات پرندگان را با شماره ۱۵۴۰ محیط زیست در میان بگذارند .

 

 

انتهای پیام/د

۱۵ آبان موج اصلی ورود پرندگان

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار