رئیس کمیته ملی المپیک:

درخشش ورزش مازندران در سطح آسیایی و جهانی

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش مازندران در سطح آسیایی و جهانی درخشید و ورزش ایران بدون مازندران ابتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جلسه شورای اداری مازندران گفت: ورزش مازندران در سطح آسیایی و جهانی درخشید و ورزش ایران بدون مازندران ابتر است.

او با بیان اینکه نمی‌توانیم ورزش ملی را بدون مازندران تعریف کنیم، افزود: ورزش می‌تواند عامل غرور ملی و هویت شود و ما تلاش می‌کنیم عرصه فرهنگی ورزش را تقویت کنیم و نیازمند دمیدن روح اخلاق و منش پهلوانی به ورزش هستیم.

صالحی امیری همگانی کردن ورزش را امری مهم برشمرد و گفت: ورزش باید در متن اجتماعی حاضر باشد تا مردم احساس نشاط کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: کسی احساس فقر می‌کند نشاط ندارد، زیرا نشاط یک مفهوم عام اجتماعی است و نباید آن را در حد یک کنسرت تقلیل داد.

صالحی امیری ورزش را یکی از بستر‌های نشاط اجتماعی بیان کرد و خواستار سرمایه گذاری بیشتری روی آن شد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در مازندران ایجاد شده است و مازندران همانند نگینی در سطح کشور می‌درخشد.

او از نمایندگان استان خواست تا سرانه بودجه ورزشی استان را افزایش دهند و افزود: مازندرانی‌ها در المپیک خواهد درخشید.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام در مازندران اولویت است

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه جایگاه ورزش مازندران در کشور و جهان قابل کتمان نیست، گفت: هر گونه هزینه در این بخش سرمایه گذاری است و جواب می‌دهد و باید به ورزش استان به مثابه کشور توجه کنیم.

او با بیان اینکه، چون اقتصاد استان کشاورزی است در حوزه تیمداری با مشکل مواجه هستیم از اینرو به حمایت‌های ملی نیاز داریم، افزود: همه باید برای رشد و توسعه استان تلاش کنیم.

حسین زادگان، حفظ منافع ملی را امری مهم دانست و گفت: منافع ملی با نگاه واقع بینانه و منصفانه حفظ می‌شود و در شرایط کنونی باید وحدت و انسجام داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به تحریم‌های مختلف علیه کشور افزود: کشور باید متکی بر تولید باشد و به ظرفیت‌های درونی توجه کنیم.

او با بیان اینکه نباید به اقتصاد نفتی متکی باشیم به اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: این طرح منجر به کاهش قاچاق سوخت می‌شود.

حسین زادگان با بیان اینکه مصرف ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور منطقی نیست، افزود: همه می‌دانند که قیمت بنزین در ایران نسبت به کشور‌های دیگر ارزانتر است و دولت برای حمایت از اقشار نیازمند بسته‌های معیشتی ارائه خواهد کرد.

استاندار مازندران گفت: کشوری که درآمد ندارد و وزیرش تحریم می‌شود باید در شرایط خاص و بحرانی تصمیم مناسب بگیرد.

او تکمیل طرح‌های نیمه تمام را اولویت اصلی بیان کرد و تکمیل این طرح‌ها از خواسته‌های اساسی است.

حسین زادگان درباره مسائل پسماند استان گفت: پسماند معضل دیرینه استان به شمار می‌رود و برای حل آن در چند نقطه زباله سوز و کارخانه کمپوست در دست اجرا است.

ضرورت راه اندازی کمپ المپیک در مازندران

حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در نشست شورای اداری مازندران، راه اندازی کمپ المپیک استان‌های شمالی کشور در مازندران را مهم‌ترین مطالبه ورزشکاران این خطه از کمیته ملی المپیک اعلام کرد.

او افزود: ورزشکاران مازندران در المپیک ۲۰۱۶ حدود یک سوم مدال‌های رنگارنگ کاروان ورزشی ایران را  کسب کردند و این نشان می‌دهد که ورزشکاران این استان نقش مهمی در مدال آوری ایران در رقابت‌های برون مرزی دارند.

حسین زادگان راه اندازی کمپ المپیک استان‌های شمالی کشور را با توجه به توانمندی‌های ورزشکاران مازندرانی در مدال آوری برون مرزی واقع بینانه دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران راه اندازی پایگاه قهرمانی چهار رشته ورزشی تکواندو، کاراته، کشتی و وزنه برداری را از دیگر مطالبات ورزشکاران این استان بیان کرد و خواهان کمک کمیته ملی المپیک برای راه اندازی پایگاه قهرمانی در این چهار رشته وررشی شد.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو ۱۳ ورزشکار از مازندران حضور داشتند که به ترتیب حسن یزدانی، کمیل قاسمی و قاسم رضایی موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند و در مجموع هم ۳۸.۵ درصد از مدال‌های این رویداد ورزشی را مازندرانی‌ها کسب کردند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.