معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

برچیده شدن بخاری‌های نفتی و گازی غیراستاندارد از مدارس

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بخاری‌های نفتی و گازی غیراستاندارد باید از سطح مدارس شهری و روستایی کشور برچیده شود.

برچیده شدن بخاری‌های نفتی و گازی غیراستاندارد از مدارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،داریوش ورناصری، معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بخاری‌های نفتی و گازی غیراستاندارد باید از سطح مدارس شهری و روستایی کشور برچیده شود.

او در آیین معرفی و تودیع مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان افزود: بخاری‌های نفتی در مدارس ممنوع است و به هر تعداد بخاری نفتی و گازی غیراستاندارد که حذف شود در اولین فرصت به صورت نقدی اعتبارت اختصاص می‌یابد.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، از سرپرست نوسازی مدارس استان خواست تا ۲ هفته آینده این نوع وسیله گرمایشی (بخاری نفتی) درمدارس  هرمزگان حذف شود.

داریوش ورناصری گفت: یکی از سیاست‌های این سازمان در سال‌های گذشته حذف مدارس خشتی وگلی است که بزودی جشن جمع آوری این مدارس نیز درسطح کشور برگزار می‌شود.

او افزود: گام بعدی سازمان نوسازی مدارس کشور برنامه ریزی برای جمع آوری کلاس‌های کانکسی و سنگی است که خطرآفرین هستند و این مهم که هم اکنون تامین اعتبار شده، در اولویت جدی وزارت آموزش وپرورش قرار دارد.

 معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:کیفیت بخشی به فضا‌های آموزشی، صنعتی سازی جایگزین ساخت وساز‌های سنتی و ساخت مدرسه سبز با رویکرد حفظ محیط زیست  از دیگر سیاست‌های سازمان نوسازی  است و نخستین همایش مدرسه سبز به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

ورناصری همچنین به ساخت زیربنا‌ها و روبنا‌ها درمناطق آزاد اشاره کرد و گفت: ساخت فضای زیربنایی همچون مدرسه سازی در مناطق آزاد برعهده این مناطق است که باید از ظرفیت قانونی خود درساخت این فضا سهیم شوند.

او با اشاره به وجود ۲۰۰ مدرسه بدون آب وبرق درهرمزگان گفت: چنین مدارسی در سطح کشور به ندرت وجود دارد که باید این موضوع دراین استان به جد پیگیری شود.

 معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدرسه‌ای که از داشتن آب و برق محروم است در سرویس بهداشتی و وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز مشکل دارد که می‌طلبد نوسازی مدارس هرمزگان این مدارس را شناسایی وهرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

ورناصری  افزود: رویکرد اصلی سازمان نوسازی مدارس، استفاده از نیرو‌های درون سازمانی است که کمک می‌کند کار‌ها بهتر انجام شود و از مدیرکل جدید سازمان نوسازی مدارس هرمزگان که از نیرو‌های این سازمان است انتظار می‌رود با فعالیت شبانه روزی خود کیفیت کار و عملکرد استان را مرتب رصد وپیگیری کنند و برای انجام پروژه‌ها تنها به بودجه دولتی اکتفا نکنند.

در پایان این مراسم سید فخرالدین هاشمی به عنوان سرپرست نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان معرفی و از خدمات ۲ ساله نوید احمدی مدیرکل سابق این اداره کل قدردانی شد.

انتهای پیام/ب 

جمع آوری بخاری‌های نفتی و گازی غیراستاندارد از مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.